כתב אישום הוגש היום (שני) לבית הדין הצבאי נגד המחבל, מוראד בדר עבדאללה אדעיס, בן ה-16 שביצע את הרצח בעתניאל ורצח את דפנה מאיר לנגד עיני שניים מילדיה. הפיגוע הרצחני אירע בחודש שעבר ומכתב האישום שהוגש עולה כי המחבל הגיע לביתה, צפה בה כשהיא בחצר ביתה ואז באחת התנפל עליה ודקר אותה מספר פעמים. המחבל ניסה לשלוף מגופה את הסכין, אך לא צלח ואז נמלט מהמקום כשידיו מגואלות בדמה של דפנה.



המחבל סיפר בחקירתו כי כשהגיע הביתה הוא ניגש לשטוף את הידיים והלך לצפות בסרט. בכתב האישום מסופר איך המחבל מסר בחקירתו כי הוא  החליט לרצוח יהודים לאחר ששאב הסתה ברשתות הטלויזיה ובמהדורות של הערוצים הפלסטינים. הוא סיפר לחוקרים כי במהדורות הללו "ישראל מוצגת כמדינה שרוצחת פלסטינים". יום אחד הוא החליט לצאת ולבצע רצח, לקח מהמטבח בביתו סכין ארוכה, ויצא לוואדי שבין כפר יאטה לעתניאל לחפש קורבן.



בשלב מסוים הוא ראה את דפנה מדברת בטלפון בחצר ביתה, ואף סיפר לחוקרים כי ראה לידה את שני ילדיה. בשלב מסוים דפנה העבירה את המכשיר הסלולארי לאחד מילדיה, ואז החליט המחבל לבצע את הפיגוע, התנפל עליה ודקר אותה פעמים רבות בחזה ובבטן. המחבל סיפר לחוקרים כי דפנה נאבקה בו אך בגלל הדקירות הראשונות היא קרסה במהירות ונפלה על הרצפה.



תיאור נסיבות הרצח מתחבר באופן מצמרר לדברי בתה של דפנה ז"ל, רננה בת ה-17 שקרעה את לב הסופדים במהלך הלוויה ואמרה: "סליחה אמא. אני מצטערת שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך" אמרה רננה. "סליחה שלא הצלחתי לעזור לך כשהיית צריכה. תראי לכמה אנשים אכפת ממך וכמה אנשים הגיעו. כמה אנשים באו ללוות אותך, קשה לי לחשוב שלא נצחק יותר, שלא נריב יותר, שלא נבכה יותר. קשה לי לחשוב שלא תלווי אותי לבקו"ם, לחופה, לחדר לידה. שלא נשב שוב לשתות תה ביחד ולדבר ב-12 בלילה. איבדתי את החברה הכי טובה, סליחה שלא הערכנו מספיק את מה שעשית עבורנו".