הרמטכ"ל גדי איזנקוט הנחה הערב (שני) כי החל מהיום תעודכן הפקודה וכל לוחם בצה"ל יצא עם נשקו לחופשה. מדובר צה"ל נמסר כי החיילים יתודרכו על ידי מפקדיהם לפני כל יציאה גם כיצד הם נדרשים לאבטח את הנשק במהלך החופשה. ההוראה של הרמטכ"ל הגיעה על רקע ההחלטה של מח"ט הנח"ל, אל"ם עמוס הכהן, לבדוק מדוע סמ"ר טוביה ינאי ויסמן ז"ל, לוחם החטיבה שנרצח בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין, היה ללא נשקו האישי. 

לאחר הירצחו של ינאי נשאלה בקרב בני משפחתו השאלה מדוע ינאי לא היה חמוש. אחת הטענות שעלתה היא האם ינאי ביקש לצאת מהיחידה עם נשק אישי ולא הורשה או שהוא בחר לא לצאת חמוש מהיחידה. בעקבות הטענות שעלו בימים האחרונים, בצה"ל כאמור הוחלט לבדוק אותן והיום פתח כאמור מח"ט הנח"ל, אל"ם עמוס הכהן בתחקיר בנושא אי נשיאת הנשק והטענות שעלו בנושא. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התחקיר יבחנו נהלי נשיאת נשק בחופשה בחטיבה בכלל וכן השתלשלות האירועים במקרה זה בפרט.

 אתמול התירה הצנזורה לפרסם כי מחבל נוסף נטל חלק בפיגוע ונעצר על ידי השב"כ והמשטרה. בשב"כ סרבו אתמול  להתייחס לפרסומים או לומר באיזה גיל המחבל. כזכור, שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הינם קטנים מביתוניה, אחד מהם נהרג והשני נפצע. במתחם רמי לוי החליטו להציב מגנומטרים בכניסות במטרה לבצע בידוק קפדני יותר שכן גם נושא זה עדיין מתוחקר על ידי המשטרה.

כזכור, הפיגוע התרחש לאחר ששני מחבלים בני 14 מביתוניא שליד רמאללה, חדרו למתחם של סניף רשת הסופרים בשער בנימין. שני המחבלים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה בהם ונטרל אותם על ידי אזרח נוסף שהיה במקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ואז פינו אותם לבית החולים.