משטרת ישראל והשב"כ עצרו לפני שבועיים את החשוד בביצוע הפיגוע ברהט בו נדקרה שלומית גונן (65), תושבת קיבוץ משמר הנגב השכן, שהגיעה לקניות בשוק, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. 



מהחקירה עלה כי החשוד, בן 17.5 מיאטה, היה שוהה בלתי חוקי שעבד בעבודות מזדמנות אצל משפחה ברהט ממנה יצא לבצע את הפיגוע וכי המשפחה לא ידעה על מעשיו. במהלך חקירתו החשוד קשר את עצמו למיוחס לו ואף הוביל את החוקרים לסכין ששימשה אותו לביצוע הדקירה.

מהחקירה בשב"כ עלה כי החשוד ביצע את פיגוע הדקירה, בזמן ששהה ברהט באופן בלתי חוקי ולאחר שלמד את אזור הפיגוע, צירי מילוט ואסף מידע נוסף לקראת הפיגוע. עוד עלה בחקירה כי החשוד הושפע מסרטים של פיגועים ומתעמולה בהם צפה בטלוויזיה, בין היתר בערוץ אלאקצא, ואשר היה בהם כדי לגרום לו לרצות לבצע את הפיגוע. עוד סיפר כי בחודשים האחרונים (כמו גם במהלך "צוק איתן") השתתף יחד עם בני משפחתו באירועים אלימים כנגד כוחות צה"ל באיו"ש. החשוד ונוספים מבני משפחתו ניצלו פרצות בגדר ההפרדה ובסיועם של תושבים מהנגב נכנסו לתחומי ישראל ושהו בה באופן בלתי חוקי.

הפיגוע אירע בשבת, ה-6 בפברואר, בשוק העירוני בעיר הבדואית, כשהחשוד דקר את גונן באוזנה ובצווארה ופצע אותה באורח קל ונמלט מהמקום. לזירה הוקפצו כוחות משטרה גדולים שהחלו בסריקות אחר החשוד ובהקמת מחסומים באזור רהט והסביבה. במהלך הסריקות אחר מסלול הבריחה של החשוד נאספו ממצאים פורנזיים שהביאו לאיתורו של החשוד ולמעצרו מספר ימים לאחר מכן. מהמשטרה נמסר כי בימים הקרובים יוגש כנגד החשוד כתב אישום.


עדי ראיה אמרו לאחר הפיגוע כי מדובר בשוהה בלתי חוקי ולא בתושב העיר. לאחר התקרית, ביקשו המנהיגים באזור להבהיר כי היא לא תשפיע על יחסי השכנות הטובים בין תושבי המועצה האזורית בני שמעון לתושבי רהט. על סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון השכנה לרהט, אמרה בתגובה לדקירה: "אני רואה בחומרה רבה את המעשה ומאחלת החלמה מהירה לשלומית גונן שנפצעה באירוע. אני בטוחה שרשויות החוק ימצו את הדין עם המחבל שניסה לרצוח תושבת שלנו, פשוטו כמשמעו, אך באותה נשימה מבקשת לציין כי אף מפגע - מתועב ככל שיהיה - לא יצליח לפגום ביחסי השכנות המצוינים שלנו עם רהט ותושביה, שללא ספק כועסים וכואבים כמוני את המקרה"

בהצהרה משותפת עם ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאוי, אמרו השניים: "לא נאפשר למפגע מתועב לפגוע ביחסי השכנות ושיתופי הפעולה בינינו. אנו כואבים את המקרה ואנו בטוחים שרשויות החוק יטפלו במפגע כמצופה. עיריית רהט ומועצת בני שמעון ימשיכו לפעול למען התושבים בפרט והנגב בכלל תוך שיתוף פעולה והבנה הדדית מתמדת".