ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היום (רביעי) כי החליט למנות את תא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף, לראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) וליועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה. בר-יוסף (61) נשוי, אב לארבעה וסב לשלושה, שימש מאז 2009 ועד לפני כחצי שנה כמשנה לראש המל"ל.



בין השנים 2004 עד 2009 היה מנהל ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ומנהל הוועדה לתקציב הביטחון. בר-יוסף, שירת בצה"ל במשך 25 שנה, השתחרר בדרגת תת אלוף ובתפקידו האחרון כיהן כראש מספן ציוד בחיל- הים. לבר-יוסף תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת גלזגו ותואר שני בהנדסה מאוניברסיטת מישיגן.



ראש הממשלה התייחס למינוי והדגיש את ניסיונו הרב של בר-יוסף. "לתא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף ניסיון ביטחוני ומדיני רב ועשיר, הן בצה"ל והן במל"ל. אל מול האתגרים המורכבים העומדים לפנינו, אני משוכנע שכראש המל"ל, יידע לתרגם את ניסיונו וכישוריו לטובת ביטחון ישראל".



בר-יוסף הודה על מינויו ואמר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שהוא נותן בי. אני מודע לגודל האחריות ולאתגרים העומדים בפנינו. אעשה את כל הנדרש כדי להצליח בתפקידי, למען מדינת ישראל".



ראש המל"ל הנכנס יחליף את יוסי כהן (54) שמונה לראש המוסד בחודש דצמבר 2015. בהצהרה שמסר לתקשורת אמר נתניהו כי כהן יעמוד בראש ארגון הביון הישראלי, במקומו של תמיר פרדו, שסיים את תפקידו אחרי חמש שנים. "יוסי, ששימש כראש המל"ל, הוא עתיר ניסיון והישגים עם יכולות מוכחות בתחומים מגוונים של פעילות המוסד. הוא בעל כושר מנהיגות והבנה מקצועית - שהן התכונות הנדרשות ממי שעתיד להוביל את הארגון", אמר נתניהו.



השר בנט: "אני מברך על מינויו של תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל. תקופה זו טומנת בחובה אתגרים שמצריכים יצירתיות והתאמה לזירות החדשות שעומדות בפנינו, ונסיונו הרב יתרום לנו".



יוסי כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יוסי כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90