בכירים אמריקאים וישראלים ביקרו היום בתרגיל המשותף של ישראל וארצות הברית המתקיים אחת לשנתיים ובו מתורגלים מערכות הגנה בפני טילים בליסטיים, אספקה בזמן חירום, תגובה בזמן משבר, וסיוע חוץ הומניטרי בסיוע סימולציות מחשב. בין היתר נפגשו קבוצה של מבקרים בכירים, כולל שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, סגן מפקד הפיקוד האירופי של ארה"ב הגנרל וויליאם גארט, ומפקד חיל האויר האמריקאי באירופה ואפריקה הגנרל טימות'י ריי, ובכירים בחיל האוויר. הקבוצה סיירה במתקני התרגיל השונים הפרוסים בישראל ונפגשו עם חיילים, קצינים, ואזרחים ישראלים ואמריקאים המשתתפים בתרגיל. 
 
לאחר שורה של הכנות ותרגולים בשבוע הבא יגיעו לשיאו התרגיל המשותף. בתרגיל יקחו חלק למעלה מ-1500 חיילים אמריקאים. בפעם הראשונה תיכנס לתרגולת גם מערכת שרביט קסמים שצפויה לספק את ההגנה על שמי ישראל נגד טילים לטווח בינוני ואמורה ליירט גם רקטות כבדות. המערכת צפויה להימסר לצה"ל במהלך השנה. בשבוע שעבר פרסמנו במעריב און ליין כי יש חשש כבד במערכת הביטחון מהאטה בפיתוח כלל המערכות להגנת השמיים, דבר שהוכחש על ידי משרד הביטחון.
 
לצד שרביט הקסמים, צה"ל ומפתחי המערכות יוכלו לצפות בפעולה במערכות הגנה אמריקאיות כגון הטאד, האייג'יס והפטריוט המוכר גם לצה"ל. "אני לא מכיר הרבה משימות משותפות בצה"ל עם רמת אינטימיות כמו זו שמול האמריקנים", אמר היום גורם בכיר בחיל האוויר. "הנשק התלול-מסלול הפך לפאקטור המרכזי בקרב אויבינו גם מצפון וגם מדרום ומושקעים בפיתוחו מאמצים רבים. התרחישים שיהיו בעתיד יהיו מורכבים ממה שראינו בצוק איתן או במלחמת לבנון השנייה. גם אם נכפיל את כמות מערכות היירוט והסוללות, ההגנה לא תהיה הרמטית ועדיין ייפלו טילים ורקטות בשטח הארץ", אמר הגורם. הגורם הוסיף עוד כי הוא אינו מוצא חדש תחת איומיו של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה ובאשר לאיום הרחפנים אמר הגורם כי מדובר באיום מינורי שמוכר לא רק בישראל אלא בעוד כמה מקומות בעולם. 
 

"התפקיד והמשימה העיקרית של חיל האוויר ומערך ההגנה האווירית הוא להגן על שמי המדינה", אמר תא"ל צביקה חיימוביץ' מפקד ההגנה האווירית בחיל האוויר. "התפקיד הוא למנוע חדירה של אויב בכל צורה שהיא, בכל מקום שהוא ובכל זמן שהוא. אין לנו מטרה לייצר פה חיכוכים מיותרים. אנחנו רוצים להימנע ואנחנו עושים את זה במקצועיות, בתבונה ובהבנה לא פחות טובה של אותה מציאות בהצלחה רבה", הוא סיכם. 
התרגיל שעיקרו תרגול שיתוף הפעולה בין הצבאות קיבל הפעם זווית נוספת בשליחת מסר ברור למדינות באזור ובראשן איראן. ישראל וארצות הברית הרבו להראות לאורך כל השבוע את שיתוף הפעולה המאוד הדוק שנועד קודם כל להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל, אך גם לשמור על היציבות באזור. גם שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס לשיתוף הפעולה ולכאוס במזרח התיכון ואמר: "במזרח התיכון הכל כך משתנה, שבו מדי יום אנחנו רואים עוד הרוגים כמו אתמול בסוריה, עוד מלחמות בין אסלאם קיצוני לבין משטרים. בין גורמים שמופעלים על ידי איראן לבין גורמים אחרים, בעיקר שיעים נגד סונים. ומהבחינה הזו היחסים בן ארה"ב לישראל הם דוגמא ליציבות באזור. לתוך המכלול הזה אנחנו מנסים להכניס ולשתף גם מדינות אחרות באזור, ממערב לנו יוון וקפריסין הקרובות, כמובן נאט"ו בטווחים היותר רחוקים, וממזרח לנו לא מעט מדינות ערב שמתמודדות עם אותם אתגרים שאנחנו מתמודדים איתם היום", אמר יעלון.