אסון גדול נמנע הלילה (בין שני לשלישי) לאחר תקרית חמורה מאוד שקרתה במחנה הפליטים קלנדיה, אשר נחשב לעוין מאוד ולא פעם מתבצעות בו הפרות סדר חמורות. שני חיילי צה"ל נכנסו בשוגג לתוך מחנה הפליטים עם רכבם, ככל הנראה בעקבות שימוש באפליקציית WAZE. השניים, שהיו ברכב צבאי, זוהו מיד על ידי הפלסטינים והותקפו על ידי המון, שהחל ליידות לעברם אבנים, בקבוקי תבערה והתקרב אליהם. רכבם של השניים נשרף, והם נמלטו מהמקום, כשהם מנתקים קשר אחד מהשני. בסופו של דבר, לאחר שעה וקצת הם חולצו מתוך המחנה, מבלי שנפגעו.

האירוע החל בסמוך לשעה 23:00 בלילה, אז השניים, חיילי מנהלה, נכנסו בטעות עם רכב אזרחי של יחידת עוקץ למחנה הפליטים. הרכב הוצת והחיילים, שרק אחד מהם היה חמוש. בתחילה נוצר קשר רק עם אחד החיילים, אשר הצליח לדבר עם כוחות הבטחון, שנכנסו פנימה עם כוחות מפיקוד המרכז, חברו אליו וחילצו אותו. אחרי כשעה נוצר קשר עם החייל השני שהתחבא בחצר אחד הבתים במחנה וגם הוא חולץ. על פי דיווחים פלסטיניים, החיילים הסתתרו בבית קברות, כאשר כוחות הביטחון הצליחו באיתור החיילים באמצעות איכון סלולרי. בהמשך, לאחר עימותים שכללו גם ירי באש חיה מצד המתפרעים, חולץ גם הרכב המפויח.


במקרים דומים בדרך כלל מוכרז נוהל חניבעל, אולם במקרה הנוכחי לא הוכרז הנוהל, וצה"ל פתח בתחקיר מעמיק לבירור נסיבות האירוע. לאחר החילוץ חילופי האש התחדשו וכוח נוסף נכנס לאזור על מנת לסרוק את המקום. מעט מהכוחות נשארו במחנה הפליטים לאורך כל הלילה במטרה להפגין נוכחות.

בצד הפלסטיני דווח על הרוג אחד בשנות ה-20 לחייו, שהיה ככל הנראה חמוש, ועל עוד עשרה פצועים.

הרכב הצבאי שנשרף. צילום: ללא קרדיט