תושייה של טייס מטוס נוסעים של חברת "ריינאייר", מנעה ככל הנראה אסון כבד בצהרים מעל שמי הארץ לאחר שארבעה מטוסי קרב שהמריאו מבסיס עובדה בדרום כמעט התנגשו בו, כך דווח היום (שלישי) בחדשות 2. על פי הדיווח, האירוע התרחש בגובה של 27 אלף רגל, בעוד שבשמי הארץ נערך תמרון רחב היקף. מיד לאחר היוודע הדבר גם בחיל האוויר וגם במשרד התחבורה נפתחה חקירה משותפת עם חיל האוויר לבירור נסיבות האירוע החמור. מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.



חברת התעופה "ריינאייר" מאירלנד נחשבת לבשורה בעולם התעופה בעיקר בגלל השירות הזול אותו היא מעניקה לנוסעיה. החברה ידועה כאחת שמספקת שירותים מאוד בסיסיים כדי להוזיל את העלויות. לא בכדי הוגדרה החברה לפני כשנה וחצי כ"חברת התעופה הגרועה ביותר לשנת 2014" על פי מספר דירוגים בינלאומיים, אשר בוחנים את תפקודן של חברות תעופה. החברה טסה לישראל וכדי להוזיל עלויות משתמשת בעיקר בשדות תעופה משניים שאינם עמוסים וששירותיהם זולים יותר. החברה אינה מפעילה סוכני נסיעות ומבצעת את רוב שירותיה דרך האינטרנט.



האירוע מגיע לאחר שרק לפני כארבעה חודשים מטוס של חברת וויזר הפסיק המראה על מסלול 12 בנמל התעופה בן גוריון בשל חדירת שני רכבי עבודה שעסקו בטיפול במסלולים. טייס המטוס נאלץ לבלום בפתאומיות ולמרבה המזל האירוע הסתיים ללא נפגעים. בנוסף, בחודש שעבר מטוס בואינג 737 של חברת על אל, ועליו 150 נוסעים נפגע מגדר בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, בעת שרכב גרירה של הנמל הסיע אותו אל עבר מסלול ההמראה. הטיסה, שהייתה אמורה להמריא מהשדה בחזרה לארץ נדחתה.