פרשת ההטרדות המיניות של קצין בכיר בצה"ל: חלק מעדותה של החיילת במצ"ח (המשטרה הצבאית החוקרת) פורסמה הערב (שלישי) בערוץ 10. הצעירה סיפקה את גרסתה לטענות נגד קצין בכיר בצה"ל, בדרגת תא"ל החשוד באונס ובמעשים מגונים. בין הדברים שאמרה החיילת: "א' קיים איתי יחסי מין תקופה ארוכה. חודשים, כמעט שנה. אני הייתי בלשכה שלו חיילת, רק חיילת והוא קצין בכיר, המפקד הנערץ כמו שכולם יודעים. אני לא רציתי שזה יקרה, הייתי פקודה שלו, בלשכה, עבדנו צמוד בגלל התפקיד שלי בלשכה".



עוד אמרה החיילת בחקירתה במצ"ח: "הוא הסיע אותי הביתה לא פעם, רצה להיות בקרבתי, אני לא רציתי, לא יכולתי לעשות כלום. שוב, אני רק הייתי חיילת בסדיר והוא מפקד שגדול ממני בעשרים שנה לפחות. באחת הפעמים הזזתי לו את הידיים, הזזתי בכוח, לא רציתי אבל זה נמשך". לשאלה מדוע היא חיכתה עם התלונה ארבע שנים אמרה החיילת בחקירה כי היא עברה טיפולים מאז ורק כעת אזרה כוחות להתלונן.



מוקדם יותר היום הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע ההחלטה על פרסום שמו של הקצין הבכיר החשוד בחמישה מקרים של אינוס ומעשי סדום, עד מחר בשעה ארבע אחר הצהריים. זאת לאור בקשת ההגנה לבקש עיכוב ביצוע. במהלך הדיון נחשף כי נאספו ראיות מוצקות לביסוס ביצוע עבירות מין חמורות מצד הקצין.




הושעה מתפקידו



כזכור, ביומיים האחרונים נחקר הקצין על ידי מצ"ח  חשד לעברות מין שבוצעו לכאורה לפני ארבע שנים. גורם בצה"ל מסר כי מדובר בחשד להטרדות מיניות וקיום יחסי מרות. עוד הוסיף הקצין כי התלונה הגיעה מחיילת לשעבר שהשתחררה מצה"ל. הקצין הושעה אמש על ידי סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, והשעייתו תימשך בהתאם להתקדמות החקירה. גורם בצה"ל הדגיש כי הנוהל בצבא קובע כי גם אם חיילת השתחררה מהצבא והגישה תלונה על עבירות לכאורה מיניות, על פי הפקודות היא מטופלת באותה מידה שהיא הייתה בשירות חובה או קבע.



על פרטי הקצין ותפקידו הוטל צו איסור פרסום על ידי בית הדין הצבאי ביפו. אולם הסיפור השאיר את הצבא בתדהמה. "מדובר באחד הקצינים היותר איכותיים שאני מכיר", אמר קצין בקבע ששירת תחת הקצין החשוד. "אנחנו בטוחים שהוא היה במסלול מובהק לכיסא הרמטכ"ל או לפחות סגן הרמטכ"ל" הוא הוסיף.



גם חיילים ששירתו תחת הקצין באחד מתפקידיו סיפרו למעריב "הלם, הלם ועוד פעם הלם. אני לא יודע מה נכון ומה לא אני רק יודע שהוא היה אחד המפקדים היותר נערצים ששרתי תחתיו" אמר חייל משוחרר ששירת תחת הקצין החשוד. ואכן מדובר בקצין מאוד מוערך שזוכה לשבחים רבים מבכירי הצבא והמדינה. הקצין החשוד מילא שורה ארוכה של תפקידים בכירים ומשמעותיים בצבא, לחם במלחמות ישראל ובכל המבצעים בשלושת העשורים האחרונים. הקצין הבכיר צפוי להתקדם בתפקידו ואף סוכם לתפקיד בכיר מאוד אולם כעת לא ברור מה יעלה בעתידו הצבאי. גורם בכיר בצה"ל אישר כי הקצין לא יאבד בשלב זה את הקידום שלו בצבא ועד לסיום ברור התלונה והחקירה של מצ"ח אולם הליך ההשעיה הוא חלק מפקודות בצבא.