"בכל פעם שאני שרה את התקווה ומגיעה השורה 'עוד לא אבדה תקוותנו' אני מביטה לשמיים ואומרת לדניאל 'הנה, תראה'". כך, בהתרגשות עצומה, מגוללת את סיפורה רונית סופר, שבתה שני היא החיילת היחידה שמסיימת את קורס החובלים הנוכחי. אחיה של רונית, דניאל הרוש, נהרג בפיגוע בקו 37 בחיפה לפני 13 שנה.



בצירוף מקרים מצמרר ייערך היום טקס הסיום של שני, ואילו יום השנה למותו של דניאל יצוין יומיים לאחר מכן. "יצא ככה שיומיים־שלושה לפני אנחנו חוגגים עם שני את סיום קורס חובלים. זה משמח אותנו, אבל באותה מידה יהיה לנו עצוב, כשכל הזיכרונות מדניאל יצופו".



על טקס הסיום הצפוי היא אומרת: "זה יום של שמחה גדולה עבורנו", ומיד מוסיפה, "העצב מלווה אותנו כל הזמן, אבל זה רגע מיוחד שהבת שלנו מגשימה גם את חלומו של דניאל. החלום של דניאל היה ללכת לקורס טיס, אבל החלום הזה נגדע. שני לעומת זאת הלכה בעקבות דניאל לפנימייה הצבאית של הריאלי, סיימה אותה בהצלחה, ועוד לפני סיום לימודיה ניגשה למבדקים ומיונים לכמה יחידות מובחרות, לרבות קורס טיס. כשהתבשרה כי עברה את גיבוש החובלים היא לא חיכתה. הוריה נדרשו לחתום על היתר לגיוס קטין והיא החלה את הקורס עוד לפני שמלאו לה 18. "אנחנו נשמח ונתרגש, נתמוך ונהיה מלאי גאווה ונחגוג איתה את הסיום, כי אנחנו יודעים שהדרך הקשה עוד לפניה", אומרת רונית.



דניאל הרוש ז"ל
דניאל הרוש ז"ל



"דניאל היה ילד מדהים"


על דניאל ז"ל, דודה של שני, היא מספרת: "הוא היה ילד מדהים. הוא נולד בט"ו באב, ביום האהבה. בן יחיד ומיוחד. יפה תואר. מצטיין ואהוב על כולם". היא מספרת עוד כי דניאל, שבא ממשפחה שומרת מסורת, גילה במהלך לימודיו בפנימייה כי חברו, שלא היה קרוב לדת, לא עלה לתורה ולא חגג בר מצווה.


"הוא השיג לו תפילין ולימד אותו להניח תפילין, וחבריו חגגו לו בר מצווה באיחור". דניאל גם היה זה שהפעיל וחידש את בית הכנסת בפנימייה, ודאג בשבתות למניין ולקיום תפילה. מאז ועד היום בית הכנסת נקרא על שמו".



על בתה היא מספרת: "שני סוגרת מעגל. מעגל של חינוך לערכים, לאהבת המדינה, לאהבת ארץ ישראל. היא גם המשיכה את הדרך של דניאל, שלא הספיק להגשים את חלומו להיות מפקד ולוחם בצה"ל. הדרך שהיא עשתה והגשמת החלום שלה ממלאות אותנו הערצה. כשאשיר את 'התקווה' בטקס אני כרגיל ארים את העיניים לשמיים, לדניאל, ואומר לו שלמרות הקושי אנחנו ממשיכים. אני בטוחה שדניאל מצדיע לשני מלמעלה".