שני חיילים כבני 20 נפצעו קל בפיגוע דקירה שאירע הערב (רביעי) בהר ברכה שבשומרון. מרדף עדיין מתקיים אחר המחבלים. ביישוב יצהר זוהו שני חשודים מנסים להיכנס למקום ונעצרו, ככל הנראה לא מדובר במחבלים מהפיגוע והם מתושאלים כעת. 

השטח הוכרז כשטח צבאי סגור, כוחות גדולים סרקו במרחב וכוחות נוספים הוקפצו לגזרה. אחד מהפצועים נדקר בכתפו והשני נפצע גם הוא באורח קל. 

קודם לכן נחשד כי המחבלים חטפו כלי נשק, אך הם אותרו בעמדת השמירה במקום. יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בעקבות הפיגוע: "פתחנו מטה חירום ואנחנו מחכים להנחיות ביטחוניות. האירוע לא נגמר"

פאראמדיק מד"א מיקי נמש שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 19 בהכרה מלאה עם פציעה מדממת בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב. פצוע נוסף באורח קל טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום".


הבוקר, תקפו שני מחבלים באלות אזרח ישראלי סמוך לביתו ביישוב עלי. האזרח פונה כשמצבו קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. שני המחבלים נורו וחוסלו ע"י כוח צה"ל. סמוך לבית אותרה גם סכין.  רועי הראל, מי שנפצע בראשו כשניסה להדוף את המחבלים שניסו להיכנס לביתו, סיפר לגלי צה"ל על הרגעים הקשים: "שניים עם בגדים שחורים קפצו עליי עם מקלות והצלחתי להדוף אותם. אחרי שנעלתי את הדלת הילדים התעוררו ואשתי הכניסה אותם לאחד החדרים".


עד ראיה מהיישוב עלי סיפר ל"מעריב אונליין" על האירוע: "רגע לפני שנתקלו באזרח שהדף אותם, השניים ניפצו שמשות של רכבים במטרה לגרום לאחת המשפחות לצאת מביתה. הם ארבו במטרה לחדור לאחד הבתים ולבצע טבח". עוד הוסיף התושב כי "נס גדול קרה לנו הבוקר בעלי". 

מבית החולים שערי צדק בירושלים נמסר כי "למרכז הטראומה בשערי צדק פונה לאחר טיפול ראשוני בשטח פצוע דקירה מהאירוע בעלי עם מספר דקירות בפלג הגוף עליון, במצב קל".  על פי מקורות פלסטינים, שני המחבלים שנורו וחוסלו הם תלמידי תיכון- לביב חלדון אנואר עזאם (17) ומיחמד הישאם עלי זג׳לאן (17), מהכפר קריוט שמדרום לשכם.


הסכין אותה החזיקו המחבלים. צילום: דוברות בנימין
הסכין אותה החזיקו המחבלים. צילום: דוברות בנימין


בשבוע שעבר בוצע פיגוע דקירה במרכז קניות במעלה אדומים, בו נפצע באורח אנוש צביקה כהן, מאבטח בן 48, זאת לאחר שהותקף בגרזן בקניון בעיר. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, עם סימני אלימות בפלג גופו העליון. הדוקר נמלט מזירת האירוע ונתפס רק יומיים לאחר המתקפה. 

כוחות משטרה רבים בשיתוף משמר הגבול וכוחות ביטחון נוספים בסיוע מסוק פתחו במרדף אחר החשוד. בהערכת המצב של מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל אמר "מדובר באירוע קשה אנחנו נעשה הכל כדי לשים את ידינו על המפגע". בנוסף, בצעד חריג, החליטה הרשות המקומית לאסור כניסת פועלים פלסטינים למהלך סוף השבוע. סתום מצוד אחר המחבל, הוא נתפס על ידי כוחות הביטחון. המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, בן 21 מעזרייה, נתפס לאחר שקרוב משפחתו חייג למשטרה ואמר כי סעדי מעוניין להסגיר את עצמו לאחר שהבין שזהותו ידועה. 

 
כוחות בזירת הפיגוע בעלי. צילום: דוברות בנימין
כוחות בזירת הפיגוע בעלי. צילום: דוברות בנימין