צעיר חרדי בן 21 הותקף הערב (שישי) ע"י שלושה פלסטינים, ככל הנראה על רקע פלילי, סמוך לרחוב השלשלת שבעיר העתיקה בירושלים. הצעיר אותר בזירה והובא לחבירה עם צוותי מד"א ברחבת הכותל. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי כשהוא במצב קל עם פציעה מדממת בפלג גופו העליון ולאחר מכן פינו אותו להמשך טיפול אל בית החולים הדסה עין כרם. 



הפצוע סיפר כי הותקף על ידי שלושה פלסטינים וספג חבטה בראשו מחפץ חד. שניים מהתוקפים נעצרו והועברו לחקירה, ונערכו סריקות לאיתור חשודים נוספים. בחקירה עלה כי עימות מילולי בין שלושה יהודים לשלושה בני מיעוטים התפתח לקטטה או תקיפה, במהלכה נפגע הצעיר קלות בראשו. תחילה דווח כי האירוע הינו פיגוע על רקע לאומני, אך לאחר מכן הובהר כי מדובר באירוע על רקע פלילי.



במהלך הבוקר: מחבלת דרסה חייל בצומת הגוש


מוקדם יותר במהלך הבוקר נפצע קל חייל כבן 20 מיחידת "עוקץ" בפיגוע דריסה שהתרחש בצומת גוש עציון. המחבלת הדורסת חוסלה על ידי כוחות הביטחון במקום. במהלך האירוע, שלושה חיילים הלכו ברגל במשימת סיור והמחבלת שהגיעה עם רכבה למקום החלה לדרוס אותם. החיילים במקום ירו לעברה בעודה ברכב וחיסלו אותה. ברכבה של המחבלת, אמאני סביתאן (35) מחוסאן, נמצאה סכין.



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לחייל טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בירושלים עם פציעה בגפיים. חובש בכיר במד"א, אליהו בדיל, וחובש רפואה חירום במד"א שמואל דניאל סיפרו על האירוע: "ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מחבלה ברגל, כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הגיש לו סיוע ראשוני, העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשהוא במצב קל ויציב".



זירת פיגוע הדריסה בצומת גוש עציון, הבוקר. צילום: הצלה יו"ש