תא"ל אופק בוכריס, החשוד בביצוע חמישה מעשי אונס ומעשה סדום, העביר את סוף השבוע בחיק משפחתו בביתו שבמצפה נטופה, ובין התפילות ומנוחת השבת בוודאי שמח לקבל תמיכה גורפת מחבריו ומחייליו הרבים בעבר ובהווה וגם מלא מעט אזרחים.



יותר מ־7,000 אזרחים חתמו על עצומה לתמיכה בקצין הבכיר שכותרתה: "לא ניתן לשפוך את דמו במשפט שדה מתוקשר". היום (ראשון) לפנות ערב צפויה להתקיים בכניסה לנהריה הפגנת תמיכה שאורגנה ברשת. אבל לבוכריס מצפים גם אירועים הרבה פחות מעודדים: מחר הוא צפוי להתייצב מול המתלוננת נגדו בחדר החקירות של המשטרה הצבאית, לעימות שאחריו יוחלט אנה פניה של החקירה.



ל"מעריב־השבוע" נודע כי כמה פקודים של בוכריס בעבר ובהווה כבר זומנו למשטרה הצבאית כדי למסור עדות. חלקם נשאלו על הקצין ועל המתלוננת ששירתה לצדם בלשכתו של בוכריס בעת ששימש כמפקד חטיבת גולני. בין הנחקרים ישנם גם קצינים בשירות קבע, ובהם קציני מטה ששירתו תחתיו בעבר.



בערב שבת קיבל בוכריס תמיכה גם מאחת מראשי לשכתו לשעבר, שכתבה בפייסבוק: "אופק בוכריס היה המפקד הישיר שלי ואני הייתי הרל"שית שלו במשך כמעט שנה שלמה, עד לפני שלוש שנים בערך. אופק הוא אדם צנוע, זהיר, מפקד לדוגמה, מלח הארץ! כבחורה ששירתה תחתיו אני גאה לומר שהוא היה המפקד שלי! אני מתקשה להאמין שיש קשר בין איך שמציגים אותו בתקשורת לבין המציאות. אנחנו מאחוריך ואיתך תמיד. גלית, רל"שית לשכה 366".



מנגד, בני משפחתה של המתלוננת החליטו, בעצת עורכת דינם, אביטל בן נון, לעצור את הראיונות לתקשורת ולא להגיב לפרסומים בשלב זה. "לאחר היוועצות עם משפחת המתלוננת, נכון לרגע זה הם מעדיפים לשמור על שקט בזירה התקשורתית", מסרה עו"ד בן נון, "המטרה היא לאפשר למצ"ח לבצע את העבודה, שנראה שמתקדמת היטב, ולהתמקד בתמיכה במתלוננת".



גם בצמרת צה"ל מתכוונים להכריע בקרוב מה יעלה בגורל חילופי התפקידים בצמרת, וזאת משום שבוכריס צריך היה להיכנס לחפיפה עם תא"ל אהרון חליווה, שבגלל התפוצצות הפרשה נשאר בתפקידו כראש אגף המבצעים של המטכ"ל – תפקידו שיועד לבוכריס. חליווה היה אמור לעלות לדרגת אלוף ולהתחיל חפיפה בתפקידו הבא כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, במקום האלוף יעקב ברק, שימונה למפקד זרוע היבשה. כל הקידומים הללו נעצרו ויצרו פקק מורכב בצמרת, מה שיאלץ את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, את סגנו יאיר גולן ואת שר הביטחון משה יעלון להחליט בקרוב כיצד להתיר את הפלונטר.