תא"ל אופק בוכריס שחשוד באונס ובהטרדה מינית, צפוי להגיע מחר לחקירה נוספת במצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) שם יעבור בדיקת פוליגרף על העדות שנתן בחקירה. אחריו תוזמן גם המתלוננת הראשית בתיק ויתכן שהמשטרה הצבאית החוקרת תזמן גם את המתלוננת השנייה.



בסוף השבוע יסתיימו שבועיים של ההשעיה שהטיל סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, על תא"ל אופק בוכריס ונדמה כי החקירה תימשך עוד זמן רב. הערכות הן כי לקראת סוף השבוע יודיע האלוף גולן לתא"ל בוכריס כי השעייתו תימשך פרק זמן נוסף מעבר לשבועיים שכבר הוטלו עליו.



במצ"ח טרם החליטו מתי לקיים את העימות בין תא"ל אופק בוכריס לבין המתלוננות נגדו על אונס ועל הטרדות מיניות. גורם המעורה בפרשה אמר למעריב השבוע כי ישנו חשד כבד ששתי המתלוננות תיאמו בניהן את הגרסאות "כבר בחקירות הראשונות של המתלוננת הראשונה, המתלוננת השנייה הגיעה איתה לחקירות, הערכות הן כי היא ידעה על תוכן הטענות והכירה את הרקע, לא בטוח שהיא בכלל יכולה להיות עדה מהימנה במקרה הטוב עדה תומכת", אמר הגורם. "הן הגיעו לחקירות מצ"ח ביחד וזה כבר מעלה תהייה גדולה".




היבט פלילי או משמעתי?



הגורם הוסיף כי המתלוננת השנייה לא הגישה תלונה על אונס או על מעשים והטרדות, אלא על אופי של שיח שמחזק את המתלוננת הראשונה. עוד הוסיף הגורם כי אין באותו שיח היבט פלילי, אולי היבט משמעתי בלבד. עו"ד אביטל בן נון המייצגת את המתלוננת הראשונה מסרה בתגובה לטענות הללו "אין בכוונתו לקחת חלק בפיזור או הפרכת שמועות חסרות אחיזה במציאות". לצד זה עו"ד לא הכחישה את הטענה כי השתיים הגיעו יחד לחקירות.



הגורם המעורה בפרשה מגלה פרטים חדשים גם בנושא המכתב שנשלח על ידי המתלוננת לתא"ל אופק בוכריס לפני כשנה וחצי. לדבריו בין הפרסומים על תוכן המכתב לבין המציאות אין שום קשר כולל ציטוטים שפורסמו בכלי תקשורת שונים. "אין במכתב האשמות לא באונס ולא בהטרדות ומעבר לכך אני לא מתייחס", אמר הגורם המעורה בפרשה.