ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הלילה (רביעי) התייעצות ביטחונית, לאחר גל הפיגועים שהתרחש אמש בפתח תקווה, ירושלים ויפו-תל אביב. בדיון השתתפו שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מתאם הפעולות בשטחים ונציגים של צה"ל והשב"כ. בפגישה סוכמו מספר צעדים: התחלה מיידית בסגירת פרצות בגדר בעוטף ירושלים ובניית גדר באזור תרקומיא, קידום חקיקת בזק להענשת מסיעי ומליני שב״חים, סגירת ערוצי תקשורת שעוסקים בהסתה, ושלילת היתרי עבודה ומסחר בהיקפים גדולים יותר. זאת, בנוסף לפעולות המתבצעות באופן קבוע כמו כתרים וסגרים על כפרים מהם יצאו מחבלים.



מוקדם יותר אתמול, קיימו השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך הערכת מצב בהשתתפות סגל המשטרה הבכיר. מניתוח כל פיגועי היום, הם טענו כי "לא מזוהה קשר בין האירועים השונים ומדובר במפגעים בודדים, כמאפיין את פיגועי גל הטרור".


עוד נמסר מהמשטרה כי "בשבועות האחרונים ישנה רמה קבועה של התרעות בנוגע לחשדות לפיגועים המטופלות סיכולית בשוטף על ידי גורמי הביטחון. עם זאת, לא היו התרעות קונקרטיות לגבי הפיגועים היום. לא מן הנמנע, כי ביקור של סגן הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, היווה טריגר כללי לאירועים ספציפיים אלו והמשטרה תתייחס לכך בהיערכות האופרטיבית שלה, מעבר לאבטחת הביקור עצמו".

נוכח רצף הפיגועים המשטרה הודיעה כי תתגבר את כוחותיה ברחבי הארץ וביקשה מהציבור להמשיך ולגלות עירנות, לדווח מיד על אירועים חריגים ולהמשיך בשגרת החיים. כל המחבלים שביצעו את הפיגועים הם שב"חים (שוהים בלתי חוקיים). המשטרה מרכזת מאמץ נרחב מול שב"חים בשבועות האחרונים וקראה לכלל הציבור, להקפיד על החוק ולא לאפשר לאף אדם שאינו נושא אישור רשמי, לשהות בישראל. במשטרה מבהירים כי יחמירו מאד עם מעסיקים, מלינים ומסיעים של שב"חים.