בוקר מתוח: יממה לאחר גל פיגועי הדקירה בפתח תקווה, ירושלים ותל אביב-יפו, הבוקר (רביעי) אירע ניסיון ירי מרכב חולף לעבר קו אוטובוס 67 בירושלים בשכונת רמות שהסתיים ללא נפגעים. הרכב שממנו בוצע הירי הצליח להימלט ולמקום הוזעקו כוחות גדולים, נפרסו מחסומים ומסוק הועלה לאוויר. מתנדבי "איחוד הצלה" העניקו סיוע ראשוני למספר נפגעי חרדה ונפגעים מחבלות קלות באירוע שהתרחש בשדרות גולדה מאיר בסמוך למסוף האוטובוסים. 



מתחקור של האירוע עולה כי נוסעים שהיו על אוטובוס "אגד" הבחינו בשני חשודים עם נשק ושמעו ירי. אזרח שהבחין בהמולה עצר את רכבו, רץ לעבר האוטובוס וביצע ירי כדור בודד לעבר שני החשודים שנמלטו. במהלך הסריקות אחר הרכב הנמלט הבחינו שוטרים ברכב העונה לתיאור ברחוב הצנחנים, מתוך הרכב החל ירי לעבר מכוניות. השוטרים חתרו למגע, ביצעו ירי לעבר המחבלים ונטרלו אותם. במהלך האירוע ישראלי כבן 50 נפצע באורח אנוש. 



שרה שהייתה על האוטובוס כשאירע הירי, סיפרה בראיון בגל"צ: "הייתי בתוך האוטובוס כשהאוטו עצר. יצאו ממנו שני חמושים וכולנו נשכבנו על הרצפה. זה היה ממש מפחיד. היה לי לחץ דם גבוה והיסטריה. צעקו 'מחבלים, מחבלים'". עוד היא אמרה כי האוטובוס היה מלא כמו כל בוקר וכי לא היו נפגעים "אבל אנשים ממש נפלו אחד על השני והיה אדם זקן שנפל וכולם היו בלחץ".



זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים. צילום: "מדברים תקשורת"
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים. צילום: "מדברים תקשורת"



כזכור, אתמול מחבלת ניסתה לדקור שוטרים ברחוב הגיא בירושלים, היא נוטרלה וחוסלה על ידי הכוחות במקום. כשעה לאחר מכן עצרו לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית במעבר קלנדיה פלסטינית נוספת, שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל. במהלך שיקוף שבוצע לחפציה של הפלסטינית נמצאה בתיקה סכין. בחקירת כוחות הביטחון הודתה הפלסטינית כי נשאה סכין במטרה לבצע פיגוע.



בהמשך היום עבד א-רחמן רדאד, בן 17, תושב א-זאוויה שבשומרון דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני בשוק פתח תקווה. בעלי בסטות בשוק התנפלו על הדוקר, דקרו את המחבל מספר רב של דקירות והוא מת מפצעיו. מעדויות של בעלי העסקים במקום עולה כי הדוקר עבר בין החנויות ובהגיעו סמוך לחנות המשקאות "מתוק וחריף" זיהה את החרדי ודקר אותו באזור העורף. החרדי הצליח להתעשת, שלף את הסכין מגופו וזינק לעברו של הדוקר ודקר אותו מספר פעמים בגופו כולל דקירה אחת ישירה בצוואר. לאחר מכן התיישב ולטענת עוברי אורח אמר: "הרגתי בן אדם שניסה לרצוח אותי".



יום הדמים נמשך בירושלים כששני שוטרים נפצעו באורח קשה בפיגוע ירי בשער שכם בירושלים. מחבל ביצע ירי לעבר שוטרים שפעלו ברחוב סלאח א-דין, פצע שוטר אחד ונמלט. כח משטרה ולוחמי מג״ב ביצעו מרדף אחר המחבל. שבמהלך הימלטותו ביצע שוב ירי ופצע קשה שוטר נוסף. הכח שהגיב בירי ניטרל את המחבל במהלך חילופי האש, שנמשכו מספר דקות וחיסל אותו ובזירה נתפס נשקו מסוג קרל גוסטב.



זירת פיגוע הדקירה ביפו. צילום: אבשלום ששוני
זירת פיגוע הדקירה ביפו. צילום: אבשלום ששוני



גל הפיגועים הסתיים בפיגוע דקירה באזור הטיילת ביפו כשטיילור פורס, תייר מארצות הברית נרצח ותשעה נפצעו. האירוע החל ליד כיכר השעון ברחוב העלייה השנייה בעיר, שם בשאר מוחמד מוסאלחה דקר שלושה בני אדם בנמל יפו ולאחר מכן המשיך לכיוון אזור מסעדת ה"מנטה ריי". הוא דקר ארבעה אנשים נוספים שם, ולאחר מכן הוא רץ לאורך הכביש בפקק תנועה ודקר אנשים נוספים, בהם רוכב אופנוע ונהג מכונית פרטית. בסך הכל נרשמו עשרה פצועים בדרגות פציעה שונות. צוות של מרחב ירקון נטרל את המחבל בסמוך למקום.