ישראל החלה ביישום מדיניות הגירוש שנחשפה היום (חמישי) במעריב השבוע, כך מדווחים גורמים פלסטינים. בדיווח נאמר כי משפחתו של המפגע פואד אבו רג'ב, שירה ביום שלישי בשני שוטרים ברחוב סלאח א-דין בירושלים ופצע אותם באורח קשה לפני שנורה למוות על ידי שוטרים, גורשה ממזרח ירושלים לגדה המערבית.  



הבוקר פרסם פרשן מעריב בן כספית כי בדיונים שהתקיימו בצמרת הדרג המדיני בימים האחרונים הוחלט לא לקדם חקיקת "חוק גירוש" שיאפשר גירוש משפחות מחבלים לעזה, לנוכח ההתנגדות העזה של המערכת המשפטית והעובדה שהחוק מנוגד לחוק הבינלאומי ולדיני המלחמה ו"יוציא את ישראל ממשפחת האומות". 



כעת מתגבשת חלופה לאמצעי הזה, בדמות "הגליה" של משפחות, שיסומנו כמשפחות מחבלים שמהללות את מעשי בניהן ומלבות את ההסתה. המשפחות הללו יוגלו מאזור המגורים שלהם לאזורים אחרים ברחבי הגדה, ויוגבל השטח בו יוכלו לנוע. 



עם זאת, התמיכה בגירוש משפחות המחבלים עדיין צוברת תאוצה. שר האוצר משה כחלון אמר היום כי הוא תומך במהלך. "כחבר קבינט בטחוני אני תומך בגירוש משפחות מחבלים כאמצעי הרתעה משמעותי למיגור גל הטרור", אמר שר האוצר והוסיף כי "כממשלה אסור לנו לקבל את המצב הנוכחי שבו אזרחים נדקרים ברחובות ואנחנו פועלים בכל הכוח ובכל הפעולות הנדרשות על מנת להחזיר את הביטחון האישי לאזרחים". 



עוד אמר יו"ר כולנו, כי צריך לנקוט בכל האמצעים שימגרו את הטרור ועל פי ההערכות הביטחוניות גירוש משפחות מחבלים הוא כלי יעיל ואפקטיבי. "אם יש סנקציות חמורות יותר שימליצו לנו עליהן כוחות הביטחון כאפקטיביות ומרתיעות צריך לנקוט גם בהן ואני אתמוך כמובן. התגברנו כבר על תקופות קשות יותר בעבר ונתגבר גם על התקופה הזאת", הוסיף כחלון.