מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, חיזק היום (חמישי) את החשש במערכת הביטחון משיתוף הפעולה ההולך ומתחזק בין דאעש בסיני לבין ארגון הטרור חמאס, בראיון לאתר פלסטיני "דונייא אל וואטן". לדברי מרדכי, פעילים מעזה יצאו להילחם בסיני ופעילים מדאעש נכנסו לעזה לקבל טיפולים רפואיים. בטענות שנשמעו נגד חמאס, אחד הפעילים יצא מרצועת עזה לסיני לאחרונה להשתתף בלחימה, כמו גם מחמוד ז', פעיל סלפיה ג'האדיה המשמש בתפקיד מתאם לתנועת החמאס וכן אברהים אבו קריע, פעיל מסיני, המקבל טיפול רפואי בעזה. 

לשאלת הכתב על עיתוי הפרסום בעת שחמאס ומצרים במגעים על שיפור היחסים, השיב מרדכי כי "מצרים היא מדינה עצמאית ואין לפרסום כל קשר למגעים". לדברי מרדכי, "מצרים מדינה חזקה וברור שיש לה את המידע האמור". מרדכי אישר את הפרסומים אודות הקלות ליציאת עזתים לחו"ל וכי ישראל מקדמת הקלות לאוכלוסייה. לדבריו בשנת 2014, הונפקו 65 אלף היתרי יציאה ואילו בשנת 2015 הונפקו 103 אלף היתרים. 

בנוגע ליציאת העזתים נמסר כי הדבר מותנה באישור ירדני ובבדיקה ביטחונית במעבר ארז טרם יציאה דרך אלנבי או נתב״ג וכי המעבר מתואם באופן מלא מול הרשות. לדברי מרדכי, מדובר במהלך הומניטרי ולא בצעד שמטרתו להחליף את רפיח. 


חרף ההסברים על ההקלות, נטען כי ישראל ביטלה עשרות היתרי מסחר לפלסטינים. בתגובה, השיב מרדכי כי ישראל מזהה ניסיונות של חמאס לנצל את המעבר לטרור ועצרה חולייה שניסתה לנצל מעבר הומניטרי לישראל דרך ארז לצרכיה. הוא הזהיר שהמשך ניסיונות חמאס לנצל את המעבר בארז להברחות ואיסוף מידע - ישפיע על תהליכי השיקום והיקף ההקלות. 

בהמשך להחלטות הקבינט בעקבות הפיגועים האחרונים ביפו ובירושלים, הבהיר מרדכי כי לא מופעל לחץ על האוכלוסייה אלא על משפחות המבצעים שאפשרו להם לבצע את זממם והטיל את האחריות למצב על ההסתה בתקשורת הפלסטינית.

מרדכי הכחיש קיום מפגשים עם בכירים פלסטיניים לדון בעתיד הרשות ביום שאחרי היו"ר אבו מאזן והבהיר כי מדובר בעניין פלסטיני פנימי וישראל אינה מתערבת בו או ממנה אנשים לתפקידים. מרדכי מסר כי התאום הביטחוני נמשך והדבר משרת את האינטרס הפלסטיני ומהווה אינטרס משותף. לדבריו, "עד לפני חמישה חודשים היה האזור שלנו השקט במזרח התיכון". מרדכי הכחיש מכל וכל דיווחים על מו״מ מול טורקיה על הסוגיה הפלסטינית, שכן שיקום רצועת עזה מתבצע דרך הרשות בלבד. בתום השיחה דרש מרדכי מהרשות לגנות את הפיגועים.