ישראל אישרה את הדיווחים הפלסטינים, לפיהם גירשה את בני משפחתו של המחבל ירה ופצע שני שוטרים באורח קשה ברחוב סלאח א-דין בירושלים ביום שלישי. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הנחה שלשום את המשטרה מיד לאחר הפיגוע בירושלים לבדוק את מעמדם החוקי של בני משפחתו של המחבל פואד אבו רג׳ב תמימי שהתגוררו בכפר עיסאוויה במזרח ירושלים. 



מבדיקה שנעשתה על ידי המשטרה, עלה כי הוריו של המחבל הגישו בקשה לאיחוד משפחות, אולם זו עדיין לא אושרה ולכן אביו של המחבל, המחבל עצמו ואחיותיו אינם בעלי מעמד של תושב ולכן שהו באופן בלתי חוקי בעיסאוויה. משכך, גורשו בני המשפחה לשטחי יהודה ושומרון.



השר ארד אמר היום (חמישי) בעקבות הצעד כי "הנחייתי למשטרה ברורה: מי שנמצא כאן בניגוד לחוק - יגורש. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה רבה בכל החזיתות ונגבה מחיר יקר ממי שתומך, מממן ומסייע לטרור".



היום החליט הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתחיל בהקדם בעבודות לסגירת הפרצות בגדר הביטחון בעוטף ירושלים ולהקים מחדש את הגדר באזור תרקומיא-מיתר.



בישיבת הקבינט קיבלו ראש הממשלה והשרים דיווח על המשך יישום צעדים נוספים להגברת המאבק בטרור, ביניהם קידום חקיקת בזק נגד מעסיקים ישירים ועקיפים, מסיעים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים, סגירת תחנות שידור פלסטיניות שמסיתות לטרור נגד ישראלים, הרחבת פעולות הפרקליטות נגד מסיתים, שלילת היתרי עבודה ומסחר ממשפחות וקרובי מחבלים והמשך קיצור פרק הזמן לאישור הריסת בתים בהם התגוררו מחבלים.



החלטות הקבינט הם אישור של ההמלצות שהתקבלו בהתייעצות ביטחונית שקיים ראש הממשלה ביום שלישי בהשתתפות שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ונציגים של צה"ל והשב"כ.



הבוקר פרסם פרשן מעריב בן כספית כי בדיונים שהתקיימו בצמרת הדרג המדיני בימים האחרונים הוחלט לא לקדם חקיקת "חוק גירוש" שיאפשר גירוש משפחות מחבלים לעזה, לנוכח ההתנגדות העזה של המערכת המשפטית והעובדה שהחוק מנוגד לחוק הבינלאומי ולדיני המלחמה ו"יוציא את ישראל ממשפחת האומות".



כעת מתגבשת חלופה לאמצעי הזה, בדמות "הגליה" של משפחות, שיסומנו כמשפחות מחבלים שמהללות את מעשי בניהן ומלבות את ההסתה. המשפחות הללו יוגלו מאזור המגורים שלהם לאזורים אחרים ברחבי הגדה, ויוגבל השטח בו יוכלו לנוע.