המתלוננת השנייה נגד תת אלוף אופק בוכריס החשוד בביצוע עבירות מין, נמצאה גם היא דוברת אמת בבדיקת הפוליגרף, כך לפי הודעה שקיבל הבוקר (רביעי) עו"ד גיא פלנטר, המייצג את המתלוננת. בראיון לגל"צ סיפר הבוקר פרקליטה: "קיבלנו טלפון מהפרקליטות הצבאית ונאמר לנו שהמתלוננת שאנו מייצגים דוברת אמת ושהקצין בוכריס יצא דובר שקר. הפרקליטות התקשרה במיוחד לאור הפרסומים השגויים באמצעי התקשורת ואנו רוצים שהציבור לא ילך אחרי דברים שאינם נכונים".

עוד אמר עורך דינה כי הוא לא יכול לציין מה היו השאלות שנשאלה המתלוננת כיוון שהחקירה עדיין מתנהלת והוסיף כי "מעבר לזה שיצא שהיא דוברת אמת, לא אוכל להרחיב".

"האם היא מכירה את המתלוננת הראשונה? הן דיברו בחדשים האחרונים"? 
"היא לא חברה שלה".

 
"האם היא ידעה על התלונה הראשונה לפני"?
"אני לא אכנס לדברים האלה, זה לא המקום לדבר על הדברים אם החקירה עדיין מתנהלת".
עוד ציין כי "חד משמעית אין שום תיאום גרסאות בין המתלוננת. גם הפרקליטות הצבאית אמרה שלא משתקף דבר כזה מחומרי החקירה. אין שום תיאום ולמתלוננת שלי אין שום אינטרס להעליל. יש דיס-אינפורציה בתקשורת אך הדברים יתבררו בהמשך". 
 

האפשרות להסדר טיעון

בימים הקרובים יקיים תת אלוף בוכריס, החשוד בחמישה מקרי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום, שורה של התייעצויות עם עורך דינו הפרקליט הצבאי הראשי אלוף משנה אשר הלפרין, יחד יחליטו לאן הם ממשיכים עם הפרשה מכאן. ההערכות הן כי אופק בוכריס יבחן גם אפשרויות של הסדר טיעון, כדי לסיים את החקירה והפרשה במהרה. 

בהתייחס לשורת הפרסומים האחרונים, ביניהם הפרסום אודות תוצאות הפוליגרף בה נמצאה המתלוננת הראשונה דוברת אמת ובוכריס נמצא דובר שקר, מסר אתמול עו"ד הלפרין: "נבקש לציין, שבתקשורת מתפרסמים קטעי מידע, בחלקם מסולפים ומגמתיים, או מבוססים על ציטוטים שאנו מתקשים להאמין כי צוטטו במדויק מפי גורם מוסמך. כפי שחזרנו ואמרנו, אנו מנועים מלהתייחס בשלב רגיש זה לפרטי החקירה, ללא יוצא מן הכלל, על מנת שלא לפגוע בה. למרות הקושי שבדבר, אנו מציעים לכל המעורבים לנהוג בדרך זו". 

ישקול הסדר טיעון? בוכריס, ארכיון. צילום: אלי דסה
הפרשה מטלטלת את צמרת הצבא נכנסת כבר לשבוע השלישי, זאת לאחר שתא"ל בוכריס התבשר כי מינויו לראש חטיבת המבצעים של המטכ"ל בוטל. במצ"ח לוקחים את החקירה בקצב איטי על מנת להגיע לתוצאות יסודיות, והערכות הן כי לא יהיה מנוס מלזמן את תא"ל בוכריס לעימות ישיר מול המתלוננת כדי לאמת את הטענות החמורות של המתלוננת הראשונה, א' כנגד בוכריס. 

כזכור, במצ"ח בודקים חשד שלפיו בוכריס אנס את המתלוננת, חיילת ששירתה תחת פיקודו, בצימר ברמת הגולן, כפי שפרסמה הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה ב"שישי עם אילה חסון" בערוץ 10. חשד זה מבוסס על טענה של המתלוננת העיקרית בפרשה, שלפיה בוכריס הציע לה הסעה באחד מסופי השבוע שבהם ערכה חטיבת גולני אימון ברמה, ובדרך עצרו השניים לערוך קניות לטובת משפחתו של הקצין, שהיתה אמורה להצטרף אליו בצימר באותו סוף השבוע. לפי גרסתה, התקיפות המיניות התרחשו גם ברכב של בוכריס ואף באחד החדרים בלשכתו כמח"ט גולני. פרקליטיו של בוכריס סירבו להתייחס לטענות אלו, אך הזכירו בשבוע שעבר כי הוא משוכנע שייצא נקי לחלוטין בתום החקירה.

לפי גרסה זו, בוכריס עצר את הרכב בצימר ושם אנס את המתלוננת. בדיווח צוין כי בוכריס הכחיש טענה זו בתוקף, והסביר לחוקריו כי אכן העניק "טרמפ" לחיילת ששירתה תחתיו, אך העצירה בצימר לא כללה מגע מיני כלשהו ביניהם. חוקרי מצ"ח לשחזר את המיקומים המדויקים של השניים באותו היום לפי נתוני האיכונים שילוקטו מחברות הסלולר. החיילת מסרה את שמה של המתלוננת השנייה, שכאמור יצאה דוברת אמת בפוליגרף, קצינה בדרגת רס"ן בצה"ל, שטענה כי בוכריס הטריד אותה מינית. לדבריה מדובר לא רק בהודעות ששלח לה הקצין, אלא גם במעשים פיזיים העומדים בהגדרה החוקית של הטרדה מינית.