סיכול פיגוע: לוחמי מג"ב ששהו הבוקר (רביעי) בעמדת תצפית במחנה הפליטים שועפט, הסמוך לירושלים זיהו קטין אשר מנסה לעבור מעל קרוסלת הכניסה למחנה הפליטים, במטרה לצאת לכיוון ירושלים אך מבלי לעבור בעמדות הבידוק. צוות הלוחמים הוכוון לקטין, זיהה ועצר אותו ובחיפוש בכליו נתפסה סכין מוסלקת. בתחקור עולה כי הוא התכוון לבצע פיגוע. החשוד, פלסטיני כבן 14 תושב שועפט, הועבר לחקירה. 



מפקד הגדוד הצפוני במג"ב עוטף ירושלים שיבח את ערנות השוטרים וציין כי "הלוחמים פועלים ברמת דריכות גבוהה המוכיחה עצמה מדי יום. ערנות הלוחמים בתצפית ומקצועיותם הובילה למעצר החשוד ומנעה פגיעה בחפים מפשע. אנו ממשיכים בפעילותנו החשובה לביטחון הבירה".

מעצר פלסטינית שתכננה לבצע פיגוע דקירה ליד צומת תפוח


ערנות השוטרים אכן מניבה תוצאות ומסייעת לסכל את ניסיונות הפיגועים. אתמול נמנע פיגוע נוסף, עם מעצרה של פלסטינית כבת 17 מג'נין, שעל פי החשד תכננה לבצע פיגוע דקירה. לוחמי משמר הגבול עצרו את הפלסטינית בצומת תפוח, לאחר שערכו בידוק קפדני במחסום בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מצה"ל אודות צעירה פלסטינית שיצאה מביתה באזור ג'נין על מנת לפגע.



באחת המוניות שנבדקו על ידי השוטרים, הבחין מפקד הכוח בצעירה שעוררה את חשדו, שטענה כי אין בידה תעודת זהות. הלוחמים עיכבו את החשודה על מנת לזהות אותה, ובתחקור עלה כי שמה תואם את המידע המודיעיני שהתקבל. בחיפוש מדוקדק על גופה ובתיקה נמצאה סכין מטבח גדולה. החשודה נעצרה והובאה להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון.