החיילת בת ה-20 שנפצעה היום (חמישי) בפיגוע הדקירה סמוך לאריאל יצאה הערב מניתוח בהול שנערך בבית החולים בילינסון, בו היא מאושפזת. הניתוח נערך כתוצאה מצרכים בריאותיים שאותרו במהלך הטיפול בה. מבית החולים נמסר כי מצבה ממשיך להיות בינוני עד קשה. ד"ר מיקי שטיין, מנהל מערך הטראומה בבית החולים, מסר ל"מעריב-אונליין": "שניים תקפו אותה עם סכינים, יש לה בין שש לשבע דקירות בצוואר, בגב ובכתף, והיא כל הזמן במצב יציב. אין חשש להידרדרות במצבה".



כמו כן סיפר על הניתוח שעברה: "בהערכה שנעשתה ברנטגן, ראינו מה הבעיות מהן היא סובלת, דבר שטיפלנו בו בחדר הניתוח. משם לקחנו אותה לבדיקות, מצבה כל הזמן יציב, אך קשה ובני המשפחה נמצאים איתה". 



במהלך הפיגוע, שאירע בשעות הצהריים, הצעירה ירדה מאוטובוס ונדקרה על ידי שני מחבלים, שנורו וחוסלו על ידי חיילים שאבטחו את תחנת ההסעה במקום. היא נפצעה בצווארה וקיבלה טיפול כבר בזירה מחובשים ופרמדיקים של מד"א, שפינו אותה לבית החולים בילינסון. 



חובש רפואת חירום במד"א יוחנן וייס ופרמדיק מד"א חיים רצאבי שהגיעו למקום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 20 כשהיא שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה".



יעקב פדר, מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון בתחנת האוטובוס סמוך למחסום בכניסה לאריאל. יחד עם פרמדיקים וחובשים נוספים שמתנדבים באיחוד הצלה סניף 'שומרון' הענקנו לה טיפול ראשוני ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשהיא בהכרה וסובלת מפצעי דקירה בפלג גופה העליון".


אתמול: סוכל פיגוע בירושלים


הפיגוע התרחש לאחר שאתמול סוכל פיגוע באזור ירושלים. במהלך הסיכול, לוחמי מג"ב ששהו בעמדת תצפית במחנה הפליטים שועפט, זיהו קטין כבן 14 שניסה לעבור מעל קרוסלת הכניסה למחנה הפליטים, במטרה לצאת לכיוון ירושלים, אך מבלי לעבור בעמדות הבידוק. צוות הלוחמים עצר אותו ובחיפוש בכליו נתפסה סכין מוסלקת. בתחקור עולה כי הוא התכוון לבצע פיגוע. החשוד, פלסטיני תושב שועפט, הועבר לחקירה. 



סיכול פיגוע נוסף התרחש שלשום בצומת תפוח. לוחמי משמר הגבול עצרו פלסטינית בת 17 מאזור ג'נין, שעל פי החשד תכננה לבצע פיגוע דקירה. הלוחמים ערכו בידוק קפדני במחסום בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מצה"ל אודות פלסטינית שיצאה מביתה באזור ג'נין על מנת לבצע פיגוע. באחת המוניות שנבדקו על ידי השוטרים, הבחין מפקד הכוח בצעירה שעוררה את חשדו, שטענה שאין בידה תעודת זהות. הלוחמים עיכבו את החשודה על מנת לזהות אותה, ובתחקור עלה כי שמה תואם את המידע המודיעיני שהתקבל. בחיפוש מדוקדק על גופה ובתיקה נמצאה סכין מטבח גדולה. החשודה נעצרה והובאה להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון.