על רקע המגעים לקראת הסכם פיוס בין טורקיה לישראל, סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, התבטא הערב במרכז בגין סאדאת באוניברסיטת בר אילן העוסק ב"אתגרי צה"ל הנוכחיים" בדבר מערכת היחסים בין המדינות. גולן אמר בכנס כי טורקיה "היא גורם בעייתי ביותר", והוסיף כי, "כל עוד טורקיה נשלטת על ידי מפלגה בעלת אוריינטציה איסלאמיסטית חזקה, על ידי שליט לעומתי כארדואן, כל עוד זה המצב – צפויות לנו בעיות ואתגרים".
עוד אמר גולן, ששימש בעבר מפקד פיקוד צפון ופיקוד העורף, כי לא היה מתקדם בכיוון של יצירת עוינות מכוונת וליחסים מתוחים עם טורקיה כיוון שהיא "מדינה גדולה ועוצמתית". עם זאת, טען כי "אין בעינינו זהות אינטרסים וזהות אידיאולוגית, אנחנו צריכים לעשות מאמץ כדי לשכך מתחים מול הטורקים – תוך שמירה על עקרונותינו. זה נושא מורכב, אבל יש לא להביא אותו לכדי קיצוניות ופינות לא רצויות גם כן". הוא התייחס גם לפעילויות הצבאיות האמריקניות בשנים האחרונות, ואמר כי "ארצות הברית שמה לה מנהג לעשות שימוש נרחב בכוח צבאי בשנים האחרונות – אני לא בטוח שזה לטובתה".
גולן הוסיף כי כאשר הוא בוחן את הפעילות של הצבא האמריקני, אותו הוא הגדיר כ"צבא מרשים", הוא סבור כי "בהרבה מאוד מובנים הם לא הרבה יותר טובים מאתנו. יש דברים שהם יותר טובים, יש דברים שהם פחות טובים". כשנשאל לגבי היחסים עם רוסיה, השיב גולן כי אי אפשר להתעלם מהנוכחות הרוסית באזור, אך זו "לא בהכרח רעה". לדבריו, הרוסים "מבינים מצוין" את הקווים האדומים של ישראל, והשיח עם הצבא הרוסי, שבו לקח חלק, היה טוב מאוד. לדבריו, "התיאום עמם על מנת למנוע חיכוכים מיותרים, מבוצע ברמה מאוד גבוהה. סביב אירועים פחות טובים, שנוצר בהם חיכוך אפשרי, ישבנו ביחד – והדברים תוקנו מיידית. אני יצאתי מזה סך הכל מעודד. אנחנו בסדר איתם, אל חשש".
 

נתייחס לאיומים מעמדה של עוצמה

עוד טען סגן הרמטכ"ל, כי כיום אין צורך להפעיל כוח צבאי ולפלוש ללבנון כדי למגר את עשרות אלפי הטילים והרקטות שבידי חיזבאללה. "לאט לאט לנו. אם בכאוס הזה, מצבנו יחסית נוח, ואני חושב שהוא יחסית נוח - אז בואו לא נשבש אותו. ונתייחס לאיומים מעמדה של עוצמה", הסביר גולן. עם זאת, הוא אמר כי הוא "לא משוכנע שזו סיבה גדולה לגאווה, העובדה שנתנו מספר שנים לחמאס ולארגונים אחרים לירות על תושבי עוטף עזה".
בשבוע שעבר עדכן סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מעוניין לסגור בהקדם את הסכם הפיוס עם ישראל ולסיים את המשבר ביחסים שהחל אחרי עצירת משט המרמרה לעזה במאי 2010. ב-22 בפברואר כינס נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ישיבת קבינט מיוחדת כדי לדון בפיוס עם ישראל. לפי דיווח בעיתון "הורייט דיילי ניוז", במהלך הישיבה עדכן שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו כי המגעים עם ישראל קרובים לסיום. הוא הוסיף כי ייתכן ובימים הקרובים יפרסמו שתי המדינות הודעה משותפת על סיום המשבר. מאז המשיכו בכירים טורקים להביע אופטימיות לגבי הסכם הפיוס עם ישראל ומדי כמה ימים התפרסמה כתבה בעניין בתקשורת הטורקית. בישראל, מנגד, מדגישים כי עדיין נותרו מחלוקות במשא ומתן וכי האופטימיות שמשדרת הממשלה באנקרה מוגזמת.