שני פיגועים סוכלו ביהודה ושומרון תוך דקות ספורות: שני קטינים נעצרו היום (שישי) באזור שער בנימין לאחר שעל גופם נמצאו סכינים. כוח צה"ל ושוטר יס"מ הבחינו היום בשני קטינים שהתנהגו בצורה מחשידה כשירדו מרכב פלסטיני בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין. התנהגותם עוררה את תשומת הלב של כוחות הביטחון לאחר שהשניים פנו אל הכניסה לתוך מתחם אסור. הכוח החליט לבדוק את השניים ובחיפוש על גופם נמצאו סכינים. השניים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת בנימין.



מדובר צה"ל נמסר כי חיילים מגדוד "דוכיפת" הם שסיכלו את פיגוע הדקירה סמוך לצומת שער בנימין: "רכב הגיע לצומת והוריד שני פלסטינים חשודים שהחלו להתקרב לעבר כוח צה"ל השומר על המתחם. כוח מגדוד 'דוכיפת' ביצע נוהל מעצר חשוד ללא ירי ובמהלכו החשודים השליכו שני סכינים על הקרקע. מחקירה עולה כי השניים התכוונו לבצע פיגוע".  זמן קצר לאחר מכן סוכל פיגוע דקירה נוסף בצומת גוש עציון. במהלך האירוע, מחבל הגיע ברכב מכיוון צפון לצומת הגוש, ירד מהרכב וניסה לדקור חיילי צה"ל מגדוד "חרוב" שעסקו באבטחת הצומת. הכוח הגיב בירי והמחבל נהרג. לא היו נפגעים לכוחותינו.



בתוך כך, במהלך הפרות סדר נגד כוחות הביטחון בכפר נעלין, נפצע לוחם משמר הגבול באורח קל בראשו מיידוי אבנים שבוצע על ידי מתפרעים במקום. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות והשוטר טופל במקום ופונה לקבלת טיפול רפואי.



סיכולי הפיגועים היום מתרחשים לאחר שחיילת בת 20 נפצעה אתמול באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה סמוך לצומת אריאל. הצעירה ירדה מאוטובוס ונדקרה על ידי שני מחבלים, שנורו וחוסלו על ידי חיילים שאבטחו את תחנת ההסעה. היא נפצעה בצוואר וקיבלה טיפול במקום מחובשים ופרמדיקים של מד"א שפינו אותה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה.



חובש רפואת חירום במד"א, יוחנן וייס, ופרמדיק מד"א, חיים רצאבי, שהגיעו למקום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 20 כשהיא שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי מיידי בשטח שכלל עצירת דימומים ופינינו אותה לבית החולים 'בילינסון' כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה. שני המחבלים נפגעו על ידי כוחות הביטחון ונוטרלו".



שלשום סוכל פיגוע באזור ירושלים. לוחמי מג"ב בעמדת תצפית במחנה הפליטים שועפאט, זיהו קטין כבן 14 שניסה לעבור מעל קרוסלת הכניסה למחנה הפליטים, במטרה לצאת לכיוון ירושלים אך מבלי לעבור בעמדות הבידוק. צוות הלוחמים זיהה ועצר אותו ובחיפוש בכליו נתפסה סכין מוסלקת. בתחקור עולה כי הוא התכוון לבצע פיגוע. החשוד, פלסטיני תושב שועפאט, הועבר לחקירה.



הסכין שנמצאה אצל הקטין ליד שועפט. צילום: חטיבת דובר המשטרה



סיכול פיגוע נוסף התרחש לפני שלושה ימים בצומת תפוח. לוחמי משמר הגבול עצרו בצומת תפוח פלסטינית בת 17 מאזור ג'נין, שעל פי החשד תכננה לבצע פיגוע דקירה. הלוחמים ערכו בידוק קפדני במחסום בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מצה"ל אודות צעירה פלסטינית שיצאה מביתה באזור ג'נין על מנת לבצע פיגוע. באחת המוניות שנבדקו על ידי השוטרים הבחין מפקד הכוח בצעירה שעוררה את חשדו, שטענה שאין בידה תעודת זהות. הלוחמים עיכבו את החשודה על מנת לזהות אותה, ובתחקור עלה כי שמה תואם את המידע המודיעיני שהתקבל. בחיפוש מדוקדק על גופה ובתיקה נמצאה סכין מטבח גדולה. החשודה נעצרה והובאה להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון.