ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שעבד מול ראש המוסד שהלך אתמול לעולמו מאיר דגן ויצר עמו מערכת יחסים יוצאת דופן, סיפר הערב (שישי) בראיון לחדשות ערוץ 2 על כי דגן ניסה ללחוץ עליו בעבר להיכנס למערכת הפוליטית: "בתקופה מסוימת, כשדגן הבין שאני בוחן את האפשרות של כניסה לפוליטיקה בעצמי, הוא ניסה לדחוף אותי קדימה בעניין הזה".

לשאלת המראיין דני קושמרו האם דגן רצה להיכנס לפוליטיקה בעצמו, ענה דיסקין: "בהתחלה הוא היה נראה נחוש לא להיכנס לשם, אך בשנים האחרונות, בלא מעט שיחות לנוכח הדאגה הגדולה של שנינו מאיך שאנו רואים את המצב של המדינה, כשנתקלנו במנהיגות בעייתית, הוא אמר לי לא פעם שאין ברירה אלא לעשות את המהלך הזה. אני הרגשתי שאם הוא לא היה חולה, הוא היה עושה את המהלך הזה ומצטרף לפוליטיקה".
בהמשך הראיון התייחס לגל הטרור הנוכחי ומתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מזה כמה שנים מצביע על תופעה שהולכת ומתרחשת, כולל מאות אלפי צעירים בצד הפלסטיני שהם מוסתים וממורמרים. בגל הזה של הטרור צריך לטפל גם באמצעים מבצעיים, כפי שעושים היטב הרמטכ"ל ושר הביטחון. אך על מנת לשנות את האווירה שיוצרת את גל הטרור, צריך להיכנס למהלכים שיוצרים תקווה. אין דבר שגורם לטרור יותר מהיעדר תקווה. הנערים שיוצאים עם סכינים לפיגועים הם מבחינתם נואשים מכל מיני סיבות. המנהיגים צריכים לפעול, לא הרמטכ"ל ושר הביטחון, אלא בעיקר ראש הממשלה. הוא לא ממש רוצה ללכת לדעתי למהלך מדיני מסיבות כאלה ואחרות אבל את זה כדאי שהוא יפרט, לא אני". 


"אתה עדיין חושב לרוץ לפוליטיקה"?
"אני כרגע לא חושב על פוליטיקה ומעדיף לא לדבר על עצמי כי באתי לדבר על דגן".
על מערכת היחסים עם דגן סיפר: "הכרנו לפני 25 שנה כשהוא היה ראש חטיבת המבצעים בצה"ל, ואני הייתי בסוג של תפקיד מקביל בשב"כ, במשך 25 שנים עבדנו הרבה וצמוד והשיא היה בתקופה בה היינו במקביל ראש המוסד וראש השב"כ. אני חושב שהייתה זו תקופת הפריחה הכי יפה בין הארגונים מבחינת שיתופי הפעולה. הכרתי בתחילת הדרך בנאדם קשוח ומחוספס, אבל לא כל כך הכרתי את החלק הפנימי הרך יותר שלו. ככל שחלפו השנים, התקרבנו יותר ויותר וגיליתי שלמאיר יש נפש מאוד מעניינת, הוא איש חושב שקורא ספרים, מצייר, שיש לו רגישות גדולה לאמנות ולאסתטיקה. זה הפן שהכי הפתיע אותי במאיר".


מערכת יחסים מיוחדת. מאיר דגן. צילום ארכיון: אלי דסה