מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) דן הראל, מסיים את תפקידו. הראל הודיע לשר הביטחון, משה בוגי יעלון, על רצונו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, וזאת לקראת תום קדנציה בת כשלוש שנים. הראל יישאר בתפקידו עד לבחירת מחליף ויעביר את התפקיד בהליך של חפיפה מסודרת.



הראל (61) נכנס לתפקידו ב-1 באוגוסט 2013. בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "הראל יסיים קדנציה עמוסה בעשייה ובהישגים, שבראשם ההסכם הבין משרדי לתקציב רב שנתי למערכת הביטחון. הסיכום יאפשר לצה"ל ליישם את תר"ש גדעון, ולבצע שורה של רפורמות פורצות דרך, שישנו את פניו של צה"ל ושל מערכת הביטחון כולה, ביניהן מודל הקבע החדש".



עוד נכתב כי בתקופת כהונתו הוביל הראל את הפרויקטים הגדולים ביותר שידעה מערכת הביטחון בשנים האחרונות, ביניהם פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית, קידום פיתוח המענה לאיום המנהרות, מעבר צה"ל דרומה, פרויקט שוה"ם, הפרטת תע"ש, ושינויים מבניים במשרד, בהם הקמת גית"ם (גוף ייעודי לתכנון משולב).



"לקראת סיום קדנציה של עשייה רבה אני פועל בתחושת סיפוק ומיצוי על מהלכים רבים שתרמו רבות לביטחונה של מדינת ישראל. אני מודה לשר הביטחון על חופש הפעולה ועל האמון הרב שהוא נותן בי. בתיאום בין השר לביני, במהלך השבועות הקרובים יתבצע תהליך איתור מנכ"ל חדש", אמר הראל.



שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "במשך שנות שירותו כמנכ"ל משרד הביטחון, הוביל דן שורה של תהליכים רבי משמעות למשרד, לצה"ל ולביטחונה של מדינת ישראל, ועשה זאת לעילא ולעילא. דן הפגין מקצועיות רבה, שכל ישר, בקיאות בחומר ויכולות תכנון, ארגון וביצוע מרשימות, והוא נושא עימו תרמיל עשייה מלא".



לדבריו, "בתקופת כהונתו של דן, התמודד משרד הביטחון עם אתגרים רבים ומורכבים, בהם משבר תקציבי חריף וסיכום על תכנית חומש רב-שנתית ותקציב רב-שנתי, ופרויקט מעבר צה"ל לנגב וההתאמות הנדרשות; הפרטת תע"ש והמשך הצלחתן של התעשיות הביטחוניות ברחבי העולם; העמקת היחסים המקצועיים עם הפנטגון ומעורבות במשא ומתן על הסכם הסיוע עם ארצות הברית; המשך פיתוחם של מערכים טכנולוגיים מתקדמים, בהם מערכות ההגנה הרב-שכבתיות; ותחומים נוספים שהשתיקה יפה להם. דן עשה זאת בהצלחה".



"אני מבקש להודות מעומק הלב לדן הראל על עשייתו, מחויבותו ומסירותו. בטוחני כי יידע גם בעתיד לתרום מניסיונו למדינת ישראל. בשבועות הקרובים אעסוק במציאת מחליף לדן", אמר שר הביטחון.