מסר תקיף: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים לפגוע בכל מקום בישראל, כולל הכור הגרעיני בדימונה כדי "להרתיע את האויב", בראיון שהעניק הערב (שני) לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". נסראללה הוסיף כי "הישראלים יודעים שיש בידי ההתנגדות כלים אפקטיביים שמסוגלים להגיע לכל נקודה בפלסטין הכבושה".



נסראללה דחה את האפשרות שישראל מתכננת מלחמה על לבנון אך לדבריו דבר כזה אפשרי "רק עם הצד השני הוא טיפש". יש לנו רשימת מטרות בפלסטין בהן הכורים הגרעיניים ומרכז המחקר הביולוגי".



בכיאר חיזבאללה המשיך ותקף את ישראל: "אני שולל כי ישראל הולכת לתקוף את לבנון בזמן הקרוב. ישראל לא תעז לצאת למלחמה בלי הסכמתו של הממשל האמריקאי. כל מלחמה ישראלית על לבנון היא הרפתקה ותוצאותיה עלומות לישראלים ולאמריקאים. לצערי הרב חלק מהערבים עובדים עבור ישראל, אך ישראל לא עובדת לטובת אף אחד. ההתנגדות הצליחה בעזרת הישגיה לשכנע את ישראל שכל מלחמה עתידית תהיה יקרה מאוד".



בראיון התייחס נסראללה לאיומו הקודם על מיכלי האמוניה בחיפה ואמר כי "כאשר אנחנו נהיה בעמדת המותקף, אנחנו מדגישים שאיננו חלשים. האיום שלנו לפגוע במחסני האמוניה בחיפה הביך את הישראלים. אם נותקף אנחנו נגיב במתקפה על כל מטרה, בכל מלחמה עתידית על לבנון, לא יהיו לנו גבולות או קווים אדומים".




"הארגון נמצא בסכנה קיומית"


בשבוע שעבר גורם צבאי בכיר בפיקוד הצפון שלח מסר ברור לנסראללה והמליץ לו לא להעמיד במבחן את צה"ל בגזרה הצפונית. על פי הגורם, אם ארגון הטרור יפתח באש, זו תהיה מבחינתו התאבדות. הגורם הסביר כי חיזבאללה נמצא בנקודת השפל הקשה ביותר שלו מאז הקמתו. "הארגון נמצא בסכנה קיומית".



בישראל לא שאננים ומבינים כי אירוע בצפון, ולו הקטן ביותר, יכול לגרור את האזור ללחימה קשה. “אנחנו מבינים שגם היום בכל שנייה יכול להיות פה פיגוע”, הוסיף הגורם, "אנחנו שומרים על ערנות ודריכות. אבל חיזבאללה עכשיו לא במצב שישתלם לו ליזום פיגועים. הוא נמצא בנקודה קריטית והוא לא צריך עכשיו איום נוסף מישראל. נסראללה יודע שאם נהיה בתוך העימות הזה נהפוך לאיום הקיומי המידי של הארגון. הוא יצטרך לשים בצד את כל הזירות ולהתעסק רק איתנו, ובמצב כזה הוא יחטוף גם בסוריה וגם בלבנון. אם הוא יכוון את האש לישראל, זה כמו לירות לעצמו כדור בראש”.



 גבול לבנון - ישראל, סמוך לאביבים. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90
גבול לבנון - ישראל, סמוך לאביבים. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90



המסרים המאיימים של נסראללה היום מתווספים למסרים התקיפים בחודש שעבר. כזכור נסראללה אמר כי "הישראלים חוששים שאם נתקוף את מכלי האמוניה בחיפה, נהרוג 800 אלף תושבים של הישות הכובשת, והם סבורים שהנזק שייגרם אם נפגע במיכלי הגז, יהיה כמו נזק שגורמת פצצה גרעינית. הציונים סבורים שיש בידי ההתנגדות טילים שמכסים כל מקום בפלסטין הכבושה, ואנו יודעים שיש לישראל נקודות חולשה רבות".