טרגדיה בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי: טוראי יהודה סויסה, בן 18 מבית עוזיאל נפטר היום (שלישי) יממה אחת בלבד לאחר שהתגייס לצה"ל במהלך אימון כושר. סויסה עבר את כל שלבי המיון לקראת הגיוס וביום השני שלו בצה"ל הוא יצא יחד עם חבריו למחלקה לבוחן כשירות גופנית שגרתי, בוחן בראור, הכולל ריצת שני ק"מ. במהלך האימון הוא חש ברע ורגעים לאחר מכן הוא התמוטט על הרצפה. חובש צבאי שהגיע לטפל בו הזעיק כוח רפואה ובמקביל הוזנק לבסיס מסוק צבאי לפנותו. המסוק פינה אותו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע אולם מאמצי ההחייאה לא צלחו ויהודה נפטר.



הודעה נמסרה למשפחתו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה" עוד נמסר כי "מפקד עוצבת 'הפלדה', תת-אלוף נדב פדן, הורה על השהיית כלל הפעולות העצימות ביחידות האוגדה עד להשלמת התחקיר הראשוני".



גם בפיקוד הדרום נפתחה הערב ועדת בדיקה לנסיבות מותו של החייל. מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה את אל"ם איציק כהן, מפקד חטיבת הערבה, לעמוד בראש וועדת חקירה לבדיקת פטירתו של חייל גבעתי במהלך פעילות גופנית הערב".



מוות כתוצאה מאימון גופני בגיל כזה נחשב לנדיר וזאת הסיבה שקשה לעלות על פגמים בריאותיים בגיל כל כך צעיר. אולם הליך מיון של חייל ליחידה קרבית דורש שורה של בדיקות, כולל מעבר על התיק הרפואי של המיועד לשירות ביטחון. בין היתר יבדקו בצבא האם לחייל היה רקע רפואי שנעלם מעיני הרופאים או שהוא וגם בני משפחתו לא ידעו על בעיות רפואיות. התחקיר יימשך בימים הקרובים ובסופו התוצאות יועברו לבני משפחתו.



הטרגדיה בגבעתי מתרחשת שלושה חודשים לאחר שטוראי שלו חזן מאילת נפטר בבית החולים "סורוקה" בעקבות אלרגיה קשה לאגוזים ממנה סבל. מותו נקבע עשרה ימים לאחר שאכל גרנולה שהכילה אגוזים באחת מארוחות הערב שלו, כטירון בעיר הבה"דים.



חזן ז"ל נפטר בחודש בו החל את הטירונות שלו בבסיס קריית ההדרכה בנגב ע"ש אריאל שרון, במסגרת המשטרה הצבאית, והיה מיועד לשרת במצ"ח (משטרה צבאית חוקרת). מיד לאחר שאכל מהגרנולה, חש חזן ברע, ובהוראת מפקדיו פונה לטיפול במרפאה הבסיסית. במהלך שהותו בה, הקיא חזן, פניו התנפחו, והוא איבד את הכרתו הוא פונה במצב קשה לבית החולים שבבאר שבע. מותו נקבע לאחר אשפוז ממושך ב"סורוקה".