ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים במפתיע ונקט בקו חדש בו קישר בין הטרור העולמי של דעאש לטרור בישראל והעביר מסר לנסראללה: "לא הייתי מציע לנסראללה לנסות את נחישותה של מדינת ישראל. הוא יודע היטב למה הוא יושב בבונקר". נתניהו פתח את דבריו בהתייחסות לפיגועים בבלגיה ואמר כי שוחח עם ראש הממשלה הבלגי שארל מישל ועם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. "אם יש עם אחד בעולם שיודע מה עובר עליהם זה עם ישראל ואזרחי ישראל, שעומדים בגבורה ובאומץ לב מול מתקפות טרור אלה זה שנים רבות".



הוא הוסיף: "אנחנו במערכה עולמית נגד הטרור, של בני התרבות נגד בני החושך. הטרור מכה בכל מקום - באיסטנבול, בבריסל, בחוף השנהב, בפריז, ובמקומות רבים אחרים בישראל. הטרור לא נובע מקיפוח ומתסכול, אלא מאידיאולוגיה רצחנית. הוא לא נובע מייאוש אלא מהתקווה. התקווה של מחבלי דאעש היא שהם יוכלו להקים בכל אירופה חליפות אסלאמית, התקווה של הפלסטינים היא שהם יוכלו להקים מדינה פלסטינית בכל ארץ ישראל. אנחנו צריכים לפעול יחד כדי לשלול מהם את התקווה הזאת. אמרתי לבני שיחי שצריך לגנות את הטרור בכל מקום ולהילחם בו בכל מקום".



כשנשאל נתניהו האם הוא מתייחס לטרור שקורה בעולם כדי לטשטש את העובדה שהוא נכשל בעצירת גל הטרור בארץ, הוא אמר כך: "אנחנו לא מטשטשים את זה. זה מאבק שסוחף את כל העולם. אני מבין את אזרחי ישראל.ואנחנו פועלים נגד הטרור בצורות חסרות תקדים ובגלל הפעולות האלה הצלחנו למנוע פיגועים קשים. (אנחנו) מבצעים מעצרים, שוללים התרי עבודה, סוגרים ערוצי תקשורת מסיתים. סגרנו גבולות ומשלימים בניית גדר. אנחנו פועלים נגד שב"חים ומעסיקיהם ונותנים לצה"ל את מלוא הגיבוי לפעול נגד מחבלים. לא בכדי מדינות רבות באות ללמוד מאיתנו כיצד לפעול נגד הטרור".


"ננרמל יחסים עם טורקיה"

לגבי ההסכם המתגבש עם טורקיה אמר נתניהו כי "יש שיתוף עולה טוב עם טורקיה. אם הדבר יתאפשר ננרמל יחסים. לא אנחנו שינינו את היחסים יש מגעים והם מתקיימים ומקווה שיביא לשיתוף פעולה מלא. מקווה שהמפגש הקרוב יביא לתוצאות". 



בתקופה האחרונה ראש הממשלה נתניהו קושר בין הטרור בעולם לטרור הפלסטיני. גם בנאומו בוועידת איפא"ק עשה זאת, דבר שגרם לבכירים בממשל האמריקני לתהות האם נתניהו חושש מפעולה חד צדדית של הממשל לפני תום כהונת אובמה.  על כך אמר נתניהו כי "העמדה המסורתית של ממשלות ארצות הברית הייתה להתנגד להסכם ישראלי פלסטיני כפוי באו"ם. אני מסכים עם העמדה הזו, היא נכונה והגיונית".



מוקדם יותר הערב התייחס נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אף הוא למתקפת הטרור בבריסל ואמר כי אחד מהמחבלים המתאבדים שלקח חלק באירוע גורש ביוני האחרון מטורקיה, שהזהירה את בלגיה כי הוא מסוכן. כך אמר הערב נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. לפחות 31 נהרגו במתקפת טרור משולבת בשדה התעופה של בריסל ובתחנת הרכבת התחתית במרכז העיר. בלגיה נקבה בשמם של שני אחים כמחבלים מתאבדים של ארגון המדינה האסלאמית, כשהשלישי עדיין נמלט ולא נתפס עד כה. ארדואן הוסיף כי המחבל גורש להולנד, לאחר שביקש לעבור לשם והודעה על כך נמסרה אז לרשויות בהולנד.



קודם לכן היום, נאם נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת עיתונאים עם נשיא ארגנטינה, מאוריציו מאקרי, והתייחס למתקפת הטרור בבריסל: "ארצות הברית תמשיך להציע כל סיוע אפשרי כדי לעזור בחקירת המתקפות הללו ולהביא את התוקפים לדין". הוא אמר כי על העולם להתאחד על מנת להילחם בטרור וכי ארצות הברית מסוגלת להביס את המדינה האסלאמית והיא תעשה זאת. עוד אמר כי המאבק הוא אמיתי, וכי "ארצות הברית לא פועלת למען הטרור בגלל שהיא נמצאת בתקופה פוליטית".