ראש המוסד נפגש עם עבדאללה מלך ירדן- כך עולה מדיווח שפורסם היום (שישי) באתר החדשות מידל איסט איי. האתר טוען כי הדיווח נסמך על פרוטוקול של שיחה מה-11 בינואר בין חברי קונגרס אמריקניים למלך ירדן במהלך ביקורו בוושינגטון.

האתר אינו נוקב במועד הפגישה שהיתה בין עבדאללה לראש המוסד. יצוין כי ראש המוסד החדש יוסי כהן נכנס לתפקידו בראשית ינואר כך שלא ברור אם הוא זה שנפגש עם מלך ירדן או שמא היה זה קודמו תמיר פרדו. יודגש כי בין ישראל לירדן יש קשרים ביטחוניים הדוקים ביותר ולפני כמה חודשים מטוסים מחילות האוויר של שתי המדינות טסו במשותף, והשתתפו בתמרון שהתקיים בארצות הברית.

לפי האתר הפגישה התקיימה בין השאר כדי לתאם עמדות בין שתי המדינות בכל הקשור לפעילות של חיל האוויר הרוסי בשמי סוריה. בידיעה נאמר כי מטוסי קרב רוסיים התקרבו מאוד למשולש הגבולות ישראל ירדן וסוריה והופתעו למצוא מולם מטוסי קרב ישראליים וירדניים. בעקבות התקרית הוחלט על חיזוק מנגנון התיאום שהוקם בין רוסיה לירדן ובין ישראל לרוסיה.

יודגש כי לפני כמה חודשים חשף ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הבטחון עמוס גלעד, כי מטוסים רוסיים חדרו למרחב האווירי של ישראל אך בניגוד  לטורקיה, שהפילה מטוס רוסי שחדר לכאורה לשטחה -  ובעקבות זאת הורעו היחסים בין שתי המדינות, בישראל החליטו שלא להגיב צבאית והסתפקו בהגברת התאום כדי למנוע תקריות מסוג זה.

במשולש הגבולות בדרום רמת הגולן יש נוכחות של כמה ארגוני מורדים המתנגדים לשלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד, ובהם ג'בהת אל נוסרה שהיא השלוחה הסורית של אל קאעידה ושל שוהדה אל ירמוכה, קבוצה מקומית שנשבעה אמונים לדאע"ש.