אמו של החייל החשוד ברצח מחבל כתבה מכתב לשר הביטחון משה בוגי יעלון ובו הביעה זעזוע מהיחס שמקבל בנה מהמערכת: "אני אמו של החייל אותו שלחתם למשימה להגן על אזרחי המדינה והפקרתם אותו", כתבה האם לשר הביטחון.



"אני האמא שמסרה את בנה והמערכת השתמשה בו, התנערה ממנו, ושסעה בו באמצעות דובריה. תחזיר לנו את הילד בחזרה, תחזיר לנו את חיינו בחזרה. תזכור ואל תשכח שעמדת במקומו של בני רק בחדרו של אבו ג'יאהד ווידאת הריגה אל מול טרוריסט נתעב ומרצח. גם בני עמד ביום חמישי מול מחבל מרצח אך היוצרות התהפכו והטרוריסט שהגיע לרצוח הפך לחסיד אומות עולם ובני הפך למרצח", כתבה האם.



האם התייחסה לחיסולו של מייסדי תנועת פת"ח. בשנת 1985, לאחר שסוכל ניסיון לבצע פיגוע גדול במחנה הקריה‏ בתל אביב באמצעות הספינה "אטבירוס"‏, שאותו יזם אבו ג'יהאד, "סומן" האיש כיעד לחיסול. שלושה ניסיונות לחסלו נכשלו. בשנת 1988 שימש אבו ג'יהאד בתפקיד מפתח בהתססת השטח בימי האינתיפאדה הראשונה, שפרצה בשלהי 1987. ביום 16 באפריל 1988 הוא נורה ונהרג בביתו אשר בפרברי תוניס על ידי כוח של סיירת מטכ"ל בפיקוד משה (בוגי) יעלון. בשנת 2012 הותר לפרסום כי סיירת מטכ"ל ביצעה את החיסול‏.

"השתגענו?", שאלה את שר הביטחון, "אני האמא של הילד בן ה-19 שעומד בודד מול הדרג המדיני והצבאי ולא יכול לו. "אל תשלח את ידיך לבני, עמוד לצדו. הוא לא רק הילד שלי, הוא הילד של כולנו. אני פונה אליך בתקווה שתשמע את קולי ההולך ונחלש. את קולו של בני הזועק ממרתפי המעצר ומבקש שזכרונך מימיך כמפקד סיירת ישובו אליך ויעמדו לזכותו היום, כפי שעמדו לזכותך כשהגנת על ביטחון ישראל", כתבה האם לשר הביטחון יעלון.



קודם לכן, אמר שר הביטחון כי "בימים האחרונים מנהלים שרים וחברי כנסת חסרי אחריות, מסע שיסוי והסתה חסר תקדים בחומרתו נגד צה"ל, הרמטכ"ל וכלפי מפקדים בכירים".



בדבריו החריפים, הוסיף יעלון כי "במקום אחריות לאומית הם מפגינים הפקרות שאין כדוגמתה, מטעמים פוליטיים וציניים, גם במחיר של פגיעה בצה"ל, בחייליו ובמפקדיו, כמו גם פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. במסע ההתלהמות הזה לא צה"ל עומד בראש מעייניהם, וגם לא חוסנו, אלא שיקולים פופוליסטיים וטוקבקיסטיים".

על הכרזות שפורסמו נגד הרמטכ"ל אמר שר הביטחון: "הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט מוביל את חיילי ומפקדי צה"ל למלחמה נחושה וחסרת פשרות בטרור הפלסטיני, וכלפי הטרור בכלל. אני מעניק לו ולחיילי צה"ל גיבוי מלא בפעולתם היומיומית המורכבת. כשצריך לחקור אנו עושים זאת, וכל מעורבות פוליטית צינית בנושאי תחקיר מבצעי, חקירה או הוראות פתיחה באש, היא הרסנית לצה"ל ופוגעת, בראש ובראשונה, בחיילים ובמפקדים".

 יעלון הוסיף כי "מי שמסית נגד הרמטכ"ל, שלא יתפלא למצוא כרזות נאצה נגדו. מי שמלהיט את האווירה, ומעודד במרומז הפרת חוק רק כדי לרצות מיעוט קיצוני ואלים - עוד יוביל אותנו לאנרכיה. הכוחות השפויים במדינת ישראל, מימין ומשמאל, חייבים להתאחד נגד הרוח הרעה הזו ולבלום אותה".