הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הפיץ הבוקר (רביעי) לכלל חיילי צה"ל אגרת על רקע פרשת החייל החשוד ברצח מחבל בחברון, שמטלטלת את החברה הישראלית. תחת הכותרת: "מגינים על הבית – שומרים על טוהר הנשק", כתב איזנקוט לחיילים: "נוסיף לתת גיבוי לכל חייל שישגה בלהט הקרב, מול אויב המסכן חיי אזרחים וחיילים. עם זאת, לא נהסס למצות את הדין עם חיילים ומפקדים שיחרגו מאמות המידה המבצעיות והמוסריות שעל פיהן אנו פועלים".

"בחודשים האחרונים אנו מתמודדים עם אירועי טרור חמורים כנגד אזרחי ישראל שמטרתם לערער את חוסנה של מדינת ישראל. משימתו של צה"ל היא להבטיח את שלום אזרחי המדינה ותושביה, בשדה הקרב וגם בעורף. צה"ל נכון לפעול בנחישות ובמסירות בכל זירה, ועושה זאת בחופש פעולה מוחלט ותוך שימוש בכל האמצעים הנדרשים כדי לעמוד במשימתו", כתב איזנקוט.



עוד כתב הרמטכ"ל כי "בסיוריי בשטח אני גאה לראות אתכם חותרים למגע ומוכנים לחרף נפשכם כדי להגן על המולדת. מיום הקמתו חרט צה"ל על דגלו את ערך הדבקות במשימה והחתירה לניצחון וקידש ערכים חשובים ובהם כבוד האדם וטוהר הנשק. ערכים אלו נשענים על מורשת יהודית ארוכת שנים של עם חפץ חיים. בכל פעולה ובכל מצב עלינו לפעול באופן מקצועי תוך הפעלת כוח ממוקד, מדוד ושקול, כדי לעמוד במשימתנו ולהיות נאמנים לערכינו".

"השמירה על רוח צה"ל ועל ערכיו אינה זכות אלא חובה", הדגיש הרמטכ"ל, "כדי לשמר את צה"ל כצבא העם במדינה יהודית ודמוקרטית. עיני העם נשואות אלינו בציפייה לביטחון תוך שמירה על דמותו הערכית של צה"ל במוקד ההסכמה הלאומית. נוסיף לעמוד על המשמר כדי למלא את ייעודנו – הגנה על אזרחים, ניצחון במלחמה, והבטחת קיומה של מדינת ישראל, תוך הקפדה על ערכינו. בכך עוצמתנו". הרמטכ"ל חתם את האיגרת באמירה: "סומך עליכם ובוטח בכם ובדרככם".

דבריו של הרמטכ"ל מגיעים לאחר שנתלו נגדו כרזות ובהן הוא נראה כשהוא לבוש לכאורה בבגדיו של המן הרשע או אחשוורוש. הכרזות נתלו בימים האחרונים מסביב לקרייה וברחובות נוספים בתל אביב. על השלטים נכתב: "איזנקוט התפטר וקח את ביבי ובוגי איתך. דם יהודי אינו הפקר. הבא להורגך השכם להורגו. אפילו אחשורוש נתן ליהודים להגן על עצמם. התביישו". ככל הנראה השלטים בגנותו של הרמטכ"ל מתייחסים לדברים שאמר בעקבות הירי שביצע החייל במחבל בחברון, כשהוא מנוטרל על הקרקע. כזכור, הרמטכ"ל גינה את המעשה והורה למצות את החקירה עם החייל החשוד עד תום. איזנקוט אמר אז כי "זה לא צה"ל, אלו לא ערכי צה"ל וזו לא תרבות צה"ל".