פרשת הירי בחברון ממשיכה לטלטל את המערכת הצבאית. היום ב־15:00 צפויה התביעה הצבאית לבקש מבית הדין הצבאי בקסטינה להאריך שוב את מעצרו של החייל, החשוד שירה במכוון במחבל בתקרית המדוברת בתל רומיידה שבחברון. עורך דינו של החייל, אייל בסרגליק, ידרוש לשחררו למעצר פתוח בבסיס צבאי.



אלא שבינתיים, התביעה הצבאית לא מצליחה לשכנע את בית הדין לקבל די זמן להמשך החקירה. קושי נוסף על החקירה הגיע ממשפחתו של המחבל, המסרבת לנתיחת גופתו לצורך השלמת התמונה. 
 
שלשום ביקשה התביעה הצבאית מבית המשפט המחוזי בירושלים להוציא צו לנתיחת הגופה, אולם טרם בוצע ההליך עצמו. כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־אונליין", בני משפחתו של המחבל והרשות הפלסטינית מתעקשים שנציג מטעמם ייקח חלק בביצוע הנתיחה. אולם במערכת הביטחון מסרבים, ומוכנים לאפשר להם להביא נציג משקיף בהליך הנתיחה. 
 

גם הליך הזיהוי הפלילי טרם הסתיים וכלי הנשק טרם נבדקו, אולם הליך זה לא כל כך תלוי בתביעה הצבאית.  אתמול הגיעו מפקדו של החייל ושני לוחמים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, לביקור ראשון בביתו של החייל. המפקד והלוחמים נפגשו עם בני המשפחה ושוחחו עמם על האווירה בגדוד מאז יום חמישי.
ובתוך כך, החלטת השופט להביא את הצדדים לדיון נוסף, היום, עוררה סערה גדולה באינטרנט, שם ממשיך החייל לקבל תמיכה גורפת מהגולשים. על פי ניטור הרשת מהשבוע האחרון, עולה שכ־90% מהפרסומים בנושא הם לטובתו. 
 
גם פרקליטו של החייל, עו”ד אייל בסרגליק, התייחס לפרשה לקראת הדיון היום. “איגרת הרמטכ"ל משקפת בדיוק את החייל, שפעל בנחישות ובמסירות, כשטיפל והציל את חייהם, הן בחבישה והן כאשר פעל כפי שפעל על רקע הסכנה המוחשית והמיידית. אם לא היה פועל כפי שפעל החייל, היינו נדרשים להיות בלוויות החיילים. אנו מצפים גם מהרמטכ"ל לאפשר הליך הוגן, כפי שראוי לחייל אותו שלח לקרב". 
 
עו"ד בסרגליק מסר בנוסף כי גם היום ההגנה תדרוש לשחרר את החייל מהמעצר למעצר פתוח בבסיס צבאי.