מצרים חשפה והשמידה היום (חמישי) מנהרה באורך של כשלושה קילומטרים על גבול רצועת עזה. על פי הדיווח מדובר במנהרה הארוכה ביותר שהתגלתה עד כה.



שוטרי משמר הגבול המצרי מצאו את פתח המנהרה בבית מבריח מצרי בשכונת אל-ברזיל ברפיח המצרית. מדובר במנהרה שנבנתה מחומרים עמידים המונעים את הצפתה.



סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי המנהרה הוקמה מברזל, מלט וחומרים נוספים העמידים בפני מים. מקור ביטחוני במצרים העריך כי ככל הנראה מדובר ב"מנהרה צבאית". כוחות הנדסה מצריים פוצצו את המנהרה, בה נתפסו כלי נשק, פצצות מרגמה, אמצעי תאורה וציוד הנדסי.



כזכור, לפני כשבועיים דווח כי שלושה נפצעו באורח קשה בקריסת מנהרה באזור חאן יונס ברצועת עזה. חמישה ימים קודם לכן קרסה מנהרה נוספת בסג'עיה שברצועת עזה ובה נהרג פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, עבד אלסלאם עאיד אלבטניג׳י (36). הזרוע הצבאית של חמאס דיווחה כי מדובר בתאונת עבודה בתוך מנהרה.



בחודש שעבר חשף שר האנרגיה, יובל שטייניץ, כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הציף חלק מהמנהרות של חמאס, במידה מסוימת לבקשת ישראל. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. שטייניץ הוסיף כי "הצפה היא פתרון טוב לגזרה ההיא", ואף ציין כי "התיאום הביטחוני בין ישראל למצרים טוב מאי פעם".