עונת התיירות באילת מתקרבת לקראת חגי האביב, ובזרוע הים בחרו לקיים תרגיל רחב היקף בים סוף, המדמה מספר תרחישים. בעקבות התחממות הגזרות עם חוליות דאעש בסיני הוחלט בין היתר לתרגל גם תרחיש של חדירת מחבלים לספינות שייט באילת ושחרור בני ערובה.

 "מטרת התרגיל להגביר את הכשירות של זרוע הים כנגד ארגוני טרור" מסביר גורם בחיל הים. "בתרגיל השתתפו כל הכוחות של חיל הים בהובלת פלוגת 915 המובילה את השמירה על הגזרה. יחד איתם השתתפו כוחות של השייטת 3 ושייטת 13" הוא מסביר. "תרגלנו מספר תרחישים משולבים שכוללים גם חדירה לשטח ישראל וניסיון פיגוע באזרחים, ניסיון פיגוע בכלי שייט צבאיים ובסופו של דבר גם תרגול של שחרור כלי שייט חטוף עם בני ערובה שנחטף על ידי מחבלים, זה היה לב התרגיל" הוא מספר. 
 במהלך התרגיל החליטו מפקדיו להוסיף עוד תרחיש של כלי שייט חטוף כדי להקשות על הכוחות ולתרגל אותם. על האיום מהג'יאהד העולמי ודאעש אומר הגורם בחיל הים: "בגזרת סיני המצרית היה תרחיש של הפלת כלי טיס, וזה היה אחד השיקולים לקיים את התרגיל בזירה הזו" אומר הקצין. "אנחנו רואים בשנה האחרונה התגברות של האירועים הללו". 
 
תרגילים מהסוג הזה מתורגלים על בסיס שבועי בהיקפים קטנים יותר. הפעם הוחלט לקיים תרגול נרחב שכלל כוחות אזרחיים כמו מד"א, כב"א, משטרה והרשות המקומית. בתרחיש אימים כלל הכוחות ייקחו חלק בטיפול הזירה, אולם בהובלת הצבא והחטיבה הדרומית. לדברי הגורם הצבאי צה"ל עדכן את המצרים והירדנים על קיום התרגיל. 

 
תרגיל חיל הים באילת. צילום: דובר צה"ל
תרגיל חיל הים באילת. צילום: דובר צה"ל



דימוי תרחיש של חטיפת נוסעים. צילום דובר צה"ל
דימוי תרחיש של חטיפת נוסעים. צילום דובר צה"ל



נערכים לכל תרחיש, חיל הים בתרגיל. צילום: דובר צה"ל
נערכים לכל תרחיש, חיל הים בתרגיל. צילום: דובר צה"ל