אחרי שקט יחסי: פיגוע דקירה אירע היום (ראשון) ברחוב המלאכה בראש העין, מאבטח בבניין משרדים סמוך שמע צעקות מכיוון הכביש וזיהה אישה אוחזת בסכין ומנסה לדקור אישה אחרת. המאבטח רץ לכיוון הדוקרת, שלף את אקדחו והצמיד אותו לראשה. בסיוע שני אזרחים שהיו במקום, ריתקו אותה לקרקע והוציאו את הסכין מידה וסכין נוספת שהייתה על גופה.



צוות סיור של משטרת ישראל שהיה במקום עצר את הדוקרת וסייע בפינוי הפצועה, תושבת כפר סבא בת 29 כשהיא במצב קל לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה עם פציעות בכתף. החשודה, תושבת כפר קאסם בת 23 הועברה לחקירה.



חובש בכיר במד"א אלי פכטר שטיפל בפצועה סיפר: "כשהגעתי למקום כוחות הביטחון הובילו את הפצועה לאמבולנס כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע דקירה בגפיים. מיד הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימום ופיניתי אותה במהירות לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קל ויציב".



זירת האירוע בראש העין. צילום: דוברות מד"א
זירת האירוע בראש העין. צילום: דוברות מד"א



כזכור, האירוע מגיע לאחר שקט יחסי והפיגוע האחרון שאירע היה ב-24.3, אז חייל צה"ל נפצע באורח קל-בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש באזור חברון, בתל רומיידה. לאחר האירוע פורסם סרטון של ארגון "בצלם" בו נראה המחבל שוכב על הכביש בזמן שהחייל מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל. ברגע הירייה מוסתר החייל היורה מהמצלמה, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עובר רכב מסחרי לבן שעמד במקום והסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שהוא עובר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל.



כוחות הביטחון וההצלה במקום הפיגוע בראש העין. צילום: דוברות מד"א
כוחות הביטחון וההצלה במקום הפיגוע בראש העין. צילום: דוברות מד"א



מצ"ח חוקרת האם החייל שתועד יורה במחבל פעל כשורה וביום שישי האחרון בית הדין לערעורים בקריה החליט כי החייל שנעצר לאחר המקרה, ישוחרר למעצר חלופי בבסיס פתוח של חטיבת כפיר. השופט בדיון היה המשנה לנשיא בית הדין לערעורים, תא"ל דורון פייליס, שקבע כי אין חשש לשיבוש חקירה וכל הליכי החקירה מול החייל מוצו. החייל שוחרר לבסיס של חטיבת כפיר, רחוק מהגדוד שלו וללא נשק ויעמוד לרשות החוקרים בכל עת. על מנת לאפשר לסניגורים לעיין בחומר הראיות ולקיים דיון מעמיק ומפורט יותר בבית הדין הצבאי לערעורים, תתקיים ישיבת המשך לדיון ביום שלישי. גורם צבאי מסר כי "מדובר בהחלטת ביניים שאין בה כדי ללמד בהכרח על ההחלטה הסופית". אביו של החייל אמר בצאתו מבית הדין כי "הדרך עוד ארוכה והאמת תצא לאור".