המחבל מחברון נהרג מירי החייל, כך קובעת נתיחת הגופה שנערה היום (ראשון) במכון לרפואה משפטית באבו כביר. הפתולוגים קבעו כי הירי של הכוח שנטרל את המחבל לא היה ירי קטלני שפגע באיברים חיוניים והביא למותו, בניגוד לירי של החייל בראשו. הנתיחה בוצעה במשך שלוש וחצי שעות.



גם הפלסטינים הודיעו כי התוצאות הן לרעתו של החייל. מועדון האסיר הפלסטיני הודיע, כי הרופא הפלסטיני ד״ר רייאן אל-עלי הודיע שמותו של עבד אל-פתאח א-שריף נגרם כתוצאה מהירי של החייל המואשם בהריגה. אל-עלי שהשתתף בנתיחת הגופה מסר, כי הדבר היה ברור גם לפני הנתיחה.



עורכי הדין של החייל אמרו כי אם אכן אלו תוצאות הנתיחה, הדבר יחזק את טענתו כי חש סכנת חיים.


מוקדם יותר אמר גורם משפטי למעריב כי "תוצאות הנתיחה יהיו דרמטיות לכאן או לכאן". לדבריו "אם יוכרע בנתיחה כי הכדור שנורה על ידי החייל הרג את המחבל תוכל התביעה הצבאית להמשיך בקו שהיא נוקטת בו לעומת זאת אם יוכח בנתיחה כי הכדור לא הוא שהרג את המחבל, כלומר הירי של נטרול הפיגוע לפני כן היה הורג אותו ממילא, אזי התיק על הריגה מתפרק לתביעה".



החייל החשוד בהריגת המחבל. צילום: אבשלום ששוני
החייל החשוד בהריגת המחבל. צילום: אבשלום ששוני



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לממצאי הפתולוגים לגבי הירי בחברון ואמר כי "לא היינו צריכים קביעת פתולוג על מנת לראות במו עינינו את ההוצאה להורג ואת האדישות המוחלטת של כל מי שנכח במקום. כשראש ממשלה מתקשר לחזק את משפחת הרוצח אף אחד לא מצפה באמת למשפט צדק. הימים מאז הירי הם רק עדות נוספת לצורך המיידי בהתערבות בינלאומית לחקירת פשעי הכיבוש"



ביום שישי החליטו שני הצדדים, התביעה הצבאית בראשות אל"ם שרון פנחס זגגי, ועורכי דינו של החייל, אילן כ"ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובינימין מלכא, כי החייל ישוחרר למעצר פתוח עד יום שלישי, בזמן הזה יקבלו עורכי דינו את כל חומר החקירה וילמדו אותו, וביום שלישי יתקיים דיון נוסף בו יכריע השופט האם להחזיר את החייל למעצר בכלא צבאי או להשאירו במעצר פתוח בבסיס. גורם צבאי מסר כי "מדובר בהחלטת ביניים שאין בה כדי ללמד בהכרח על ההחלטה הסופית".



התובעת הראשית, עו"ד שרון זגגי פנחס, אמרה בפתח הדיון כי "המחלוקת המרכזית היא ראייתית. אנחנו, בניגוד להחלטת בית הדין לא סבורים שהראיות הן לכאן או לכאן אלא מציגות תמונה מאוד ברורה ויש תשתית ראייתית איתנה". התובעת חשפה עדות נוספת של החיילים בשטח טרם ביצוע הירי: "שתי עדויות של חיילים בשטח מחזקות את התשתית הראייתית. אחד החיילים העיד שהחייל אמר לו "דקרו את חבר שלי וניסו להרוג אותו אז מגיע גם לו (למחבל) למות".



עו"ד אייל בסרגליק, בא כוחו של החייל, השיב: "אנחנו בערר, ובערר נדרש נימוק משפטי שמצדיק התערבות בהחלטת בית משפט. לא קיבלנו שום טיעון משפטי שמצדיק התערבות בשיקול הדעת של בית המשפט. בית הדין ישב שעות ארוכות בשלושה דיונים וניתח כל פיסת ראייה והבהיר שהוא לא רוצה לקבל החלטה פזיזה".



עו"ד אילן כ"ץ, בא כוחו של החייל, הוסיף במהלך הדיון: "ייעצתי לו לא לגשת לבדיקת פוליגרף, ייעצתי לו לו להסכים לשחזור. הסכמנו בתנאי שעו"ד מטעמנו ילווה אותו בשחזור. התביעה רוצה שהוא יודה ואז יגידו שהוא משתף פעולה. לגבי העימותים - נכון להיום החייל טוען כי הוא לא זוכר מה שהוא אמר ואין תועלת בעימות".