רעות ויצמן, יועצת פנסיונית בת 30 ואם לשלושה מכפר סבא, היא האישה שנדקרה ונפצעה קל בפיגוע שאירע היום (ראשון) בראש העין. בראיון למעריב אונליין, היא מספרת על שאירע באזור התעשייה של העיר. "יצאתי מפגישת עבודה והלכתי לכיוון הרכב שלי. התעסקתי בטלפון וממש לא שמתי לב. פתאום אני קולטת אישה ערבייה מתחילה לעוט עליי והרגשתי 'בום' ביד ואני מרגישה זאת דקירה ויש לה סכין ביד".



ויצמן סיפרה כי לאחר מכן החלה לצרוח: "זרקתי עליה את התיק, נפלתי אחורה על הרצפה והיא פשוט קמה עלי. היא המשיכה לדקור אותי עוד כמה פעמים ואני צועקת והודפת אותה עם הידיים והרגליים. חשבתי שאני עוד שנייה הולכת למות. אמרתי לעצמי שאם לא באים עוד שנייה אנשים, אני לא מצליחה להדוף אותה. כבר לא יכולתי. היא חמושה עם סכין והיא גם גדולה כזאת ואני על הרצפה בלי כלום. נפלתי. היד שלי שתתה דם ויש לי שריטה בחזה כי היא ניסתה לדקור אותי בלב".



לדבריה, צעקה עד שהגיע מישהו. "הוא לא הבין מה קורה והתחיל לצעוק עליה, עד שהוא הבין שזה פיגוע ושיש לה סכין. אז הוא בעט בה, אז היא עזבה אותי והלכה לכיוונו. היא רצה אחריו וניסתה לדקור אותו. עצר שם נהג משאית, העלה אותי למשאית ונטרל אותה".



רעות ויצמן. צילום: באדיבות רעות ויצמן
רעות ויצמן. צילום: באדיבות רעות ויצמן



"זה לא הגיוני שיצאתי מזה, אני קטנה והיא ענקית עם סכין כזו של שיפוצים. סכין עבה לחיתוך בטון", אמרה ויצמן. "היא לא הפסיקה ולא עזבה אותי. לא יודעת איך הצלחתי להרחיק אותה ממני. זה היה אינסטינקט חייתי. בחיים שלי לא צרחתי ככה. לא הצלחתי להגיד כלום, רק לצרוח עד ששמעו אותי".


איך המשפחה מגיבה?
"אני בשוק, מיד קראתי לבעלי. יש לי ילדה בת שנתיים שעדיין יונקת וכל הזמן חשבתי עליה. קראתי לבעלי. כולנו בשוק. אני חבושה וכל היד תפרים".

ויצמן מבינה שהיה לה מזל גדול, אבל חוששת מה יקרה אם תראה מעכשיו ערבי או ערבייה: "אני בלחץ. זה לא יעבור לי לגמרי. אני זוכרת את הפנים שלה כשהיא דוקרת אותי. פנים חתומים בהתקף אמוק. היא לא דיברה אלא רק צרחה. היא נראתה לי גדולה ומבוגרת, אבל היא צעירה, בת 20-19".

י
שראל, חוקר פרטי, שהשתלט על הדוקרת עד שהגיעו כוחות הביטחון, סיפר לחדשות 2 על השתלשלות האירועים: "ישבנו בעבודה, בתצפית, הפרטנרית שלי ואני, ובדיוק מול העיניים ראינו מחבלת דוקרת אישה", שיחזר ישראל. "ישר עזבנו הכל ורצנו לכיוון המחבלת. כשהתקרבנו אליה, היא עזבה את האישה והתחילה לרוץ אחריי". 

"היתה לה סכין גדולה", סיפר החוקר הפרטי, "אנשים ניסו לזרוק עליה אבנים כדי לנטרל אותה. ניסו גם לדרוס אותה, אבל היא הייתה בריונית וחזקה והצליחה לחמוק מהם. בסוף הצמידו אותה לגדר, ואני ועוד בחור הורדנו אותה על הרצפה. מאותו רגע היא לא זזה". לדבריו, "היו הרבה אקדחים שלופים, אבל אנשים לא ירו. צעקנו 'לא לירות!'. לא הייתה אלימות".



לפנות ערב פורסם הסרטון המראה את ההשתלטות על המחבלת, בו היא נראית כשהיא מנסה לדקור אנשים נוספים, ומצליחה לחמוק מרכב שניסה לדרוס אותה ולבסוף נעצרת באמצעות אדם עם כיסא ואנשים נוספים שמצליחים להצמיד אותה לגדר ולהשתלט עליה.