לקראת הכרעה בפרשה שמעוררת סערה, של החייל שירה במחבל בחברון: היום (שלישי) צפויה התביעה הצבאית לחשוף את נתוני הנתיחה בגופת המחבל ואת כוונותיה באשר לכתב אישום, וההערכות הן כי בתוך שבוע יוגש נגד היורה כתב אישום בגין הריגה. 


הבוקר בשעה 11:00 יוחזר סמל א’ אל בית הדין הצבאי לערעורים בבסיס הקריה בתל אביב לדיון נוסף בהחלטה אם להשאירו במעצר בבסיס פתוח או להחזיר אותו למעצר מלא. זאת לאחר שפרקליטיו של החייל - עורכי הדין אילן כ”ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובנימין מלכא - קיבלו ביום ראשון את כל חומר החקירה בפרשה. בית המשפט ישמע היום את טיעוני שני הצדדים ויחליט בסיום הדיון מה יעלה בגורלו של החייל.

במהלך הדיון צפויה התביעה הצבאית לחשוף את דוח הנתיחה המלא של גופת המחבל, שלטענת הפתולוג הפלסטיני שנכח בה מוכיח מעל כל צל של ספק כי הקליע שירה החייל בראשו של המחבל הוא שגרם למותו. התביעה הצבאית תסביר לשופט מדוע אין בידיה התוצאות הבליסטיות שכבר היו אמורות להיות מוגשות לבית המשפט ולידי ההגנה.
 
בתוך כך, בבית הדין צפויה התביעה להחליט מתי להגיש כתב אישום ובאיזו עילה. ההערכות הן כי בדיון הבא תוגש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום בסעיף החמור, הריגה. עוד מעריכים גורמים משפטיים כי אם אכן תוגש הצהרת תובע לקראת כתב אישום חמור, התביעה תבקש להחזיר את החייל היורה למעצר מלא עד תום ההליכים.

אתמול התייחס לראשונה הפרקליט הצבאי הראשי (פצ”ר), תת־אלוף שרון אפק, לפרשה.“לא ניתן לסקרים ברשתות החברתיות לנהל לנו את מערכת המשפט הצבאית” – הכריז אפק. “התמודדות צה”ל עם נושאים ערכיים אינה קלה”, הוסיף ואמר הפצ”ר אפק בהופעתו אתמול בכנס של לשכת עורכי הדין, “אבל גם בעת הזאת חובה לשמור על כללי חוק ומשפט. המחויבות לשלטון החוק היא תעודת כבוד בצה”ל. הפרשות האחרונות לוו ברשתות החברתיות ובסקרי דעת קהל. אבל ברגע שלא נכללות בהן עובדות - זאת סכנה וזה עלול לקרוא תיגר בסמכות המפקדים על חיילים בכללי פתיחה באש. המפקדים נדרשים להעביר מה שמצופה מהחיילים. כחלק מהשיח, היו מי שהתיימרו להכתיב לצה”ל כיצד לפעול”.