סיכול פיגוע ומעצר מחבלים שנמלטו: עמאד אל חולי (27) תושב עזון שבשומרון, נעצר כאשר ברשותו נשק מאולתר, תחמושת וסכין, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. אל חולי נעצר לפני כשבועיים ועוכב ע"י כוח צה"ל בסמוך לגדר היישוב אל מתן שבשומרון. בחקירת השב"כ עלה כי הוא התכוון לבצע פיגוע ירי לעבר ציר הנסיעה לישוב אל מתן, אולם ככל הנראה חזר בו מכוונתו זו ונתפס בדרך חזרה לביתו. עוד עולה בחקירה, כי בבסיס כוונתו של חולי לבצע פיגוע עומדת סוגיה אישית, סכסוך עם הוריו בנוגע לביטול אירוסיו.



בנוסף לכך, בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו ב-9.2.16 מבצעיו של פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראלי שאירע שבוע קודם לכן סמוך לכפר איסכאכא שבשומרון, אירוע בו במזל לא היו נפגעים. העצורים, שלושה בני משפחה תושבי הכפר עארורה, שמצפון לרמאללה וללא עבר ביטחוני קודם: עבדאללה תייסיר עבד עארורי (30) חמאדה צאלח עבד עארורי (30) וצאלח צברי עבד עארורי (23). 



בחקירת השלושה בשירות הביטחון הכללי, עלה כי רכשו מסוחר אמל"ח בשומרון שני כלי נשק אוטומטיים, וביצעו פעולות הכנה שונות בזירות אפשריות, קודם לביצוע הפיגוע. במהלך הפיגוע שימש עבדאללה עארורי כנהג, ואילו השניים האחרים ביצעו את הירי. במסגרת החקירה נתפסו שני כלי הנשק אשר שימשו לביצוע הפיגוע. תיק החקירה הועבר לתביעה הצבאית, וכתבי אישום בפרשה יוגשו בקרוב.



הנשק ששימש את המחבלים בפיגוע הירי בשומרון. צילום: תקשורת שב"כ


נלכד הפלסטיני שגייס טרוריסטים ממצרים


בחודש שעבר פורסמו פרטים על מעצרו של מחמד נג'יב מצטפא נזאל, הפלסטיני שגייס טרוריסטים ממצרים. נזאל (33), תושב קבטיה, עזב את מקום מגוריו בשנת 2007 ועבר למצרים, לטובת לימודים בקהיר. הוא משתייך לארגון "גדודי לוחמי הקודש" (בערבית: "כתאיב אלמג'אהדין"), ארגון טרור שהתבדל מ"גדודי חללי אלאקצא" (פת"ח) ואימץ סממנים אסלאמיים קיצוניים. החשוד נעצר בחודש ינואר בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל. פעילי הארגון ביצעו בשנים האחרונות מספר פיגועי טרור כנגד יעדים ישראלים, לרבות ירי רקטי לעבר ישראל וכן ניסיון הנעת פעילות טרור בתוך תחומי ישראל.



מדובר בארגון שנמצא במערכת קשרים עם חמאס, הכוללת קשרי עבודה, הדרכות וסיוע מקצועי, אספקת אמל"ח ואימונים. בפועל, ארגון "כתאיב אלמג'אהדין" נמצא תחת חסותו של ארגון חמאס ברצועה וזוכה ממנו למימון כספי והכוונה. במסגרת חקירתו בשב"כ, הודה נזאל כי במהלך שהייתו על אדמת מצרים, פעל לאיתור וגיוס סטודנטים מאיו"ש שלומדים במצרים, שליחתם לאימון צבאי בעזה ולאחר מכן החדרתם לשטחי יו"ש. נזאל מסר, כי מטרת גיוסם של הפעילים הייתה לטובת הקמת תשתית צבאית באיו"ש.



עוד מסר בחקירתו, כי את פעילותו במצרים, ניהל מתוך דירת מפגש שהייתה ברשות הארגון. הדירה שימשה למפגשים של פעילים צבאיים מ"כתאיב אלמג'אהדין" מהרצועה, ואליה הגיע גם ראש הארגון, אסעד אבו שריעה. בנוסף, שימשה הדירה גם למפגשים של פעילי חמאס בכירים מהרצועה, כמו גם למפגשים של פעילים מארגוני טרור נוספים.



עוד הודה נזאל בחקירתו כי היה מעורב בהעברת כספים עבור התשתית, כספים שנועדו לשמשם בביצוע פעילותם הצבאית. העצור סיפר בחקירתו על ציר העברת אמל"ח משמעותי מגזרת לוב לשטח מצרים ומשם לרצועת עזה.