בעקבות גל ההסתה נגדו, שהגיע לשיאו בפרסום תמונתו עליה סומן צלב של מטרה והכיתוב "יחוסל פוליטית" כותב שר הביטחון משה בוגי יעלון בפייסבוק כי "מול הגל העכור הזה ששוטף את הארץ חייבים לעמוד איתן, בלי פשרות" וכי אין לו שוב כוונה להתכופף בפני המסיתים נגדו.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההסתה נגד יעלון ואמר: "פרסום תמונתו שר הביטחון בתוך כוונות ירי הוא מעשה פסול וחציית קו אדום. ויכוח ציבורי חייב להתנהל באופן מכבד וענייני ואין בו שום מקום להתלהמות מסוג זה".
 
בימים האחרונים גבר גל ההסתה נגד יעלון, גם בתוך קבוצות ווטסאפ של פעילי ליכוד שאחד מהם העלה את תמונתו על רקע צלב מטרה, וזאת בעקבות הדברים הנחרצים שהשמיע לאחר התקרית בחברון בה ירה חייל למוות במחבל מנוטרל ולאחר שכינה את התוקפים אותו ואת הרמטכ"ל "כנופיות".
בפוסט שהעלה היום בפייסבוק כתב יעלון כי  "אחרי שכל מיני גורמי שוליים קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל, הגיע השלב הבא (שלא אמור להפתיע איש), והוא הפצת תמונות מסיתות נגדי". "זה לא יעזור להם. אין לי שום כוונה להתכופף ולהתקפל במאבק על דמותן של מדינת ישראל והחברה הישראלית. אני איאבק ואמשיך להיאבק על מדינת ישראל צודקת, שפויה ומוסרית. כזו הנלחמת ביד ברזל ובנחישות בדורשי רעתה, אך מצד שני אינה מאבדת את ערכיה ואינה הופכת קהת חושים", הוסיף שר הביטחון.

כרזת הנאצה שהופצה נגד שר הביטחון
כרזת הנאצה שהופצה נגד שר הביטחון

"להיאבק בגזענות ובהדרת האחר"


"אנו חייבים לשמור על חברה שפויה ומתקדמת, המקדשת את החיים, מקפידה על שלטון החוק ועל עליונות המשפט באופן נחרץ, ונאבקת באלימות ובגזענות ובהדרת האחר רק משום שהוא אחר", הדגיש.

לדברי יעלון "זה לא עניין של ימין ושמאל - זה העתיד שלנו ושל ילדינו. זו השאלה באיזו מדינה אנו שואפים לחיות: מדינה שהיא חלק ממשפחת העמים, יהודית ודמוקרטית, מודרנית וסובלנית, או מדינה שמתדרדרת אל מחוזות מסוכנים והרסניים". "מול הגל העכור הזה ששוטף את הארץ חייבים לעמוד איתן. בלי פשרות. המאבק הזה חשוב יותר ומשמעותי יותר מכל דבר אחר, ועל הכוחות השפויים בחברה הישראלית להיות מאוחדים כדי לנצח בו", אמר יעלון.
הוא סיפר כי בשבועות האחרונים קיבל פניות רבות מאוד מנבחרי ציבור - בהם שרים, חברי כנסת וראשי רשויות מכל קצות הקשת הפוליטית - כמו גם מחברי ליכוד, ואזרחים בכלל מרחבי הארץ, המביעים תמיכה חד משמעית במאבק הזה ומבקשים לחזק את ידיו. "גם הם אינם יכולים לשאת את המחשבה שישראל תשנה את פניה בגלל מיעוט קיצוני ואלים. "אנחנו מגדלים כאן ילדים", הם אומרים לי, "ולא מוכנים שזה יהיה לתוך אווירה של אלימות והסתה".

בתשובה להסתה, ליכודניקים הביעו תמיכה בשר הביטחון
בתשובה להסתה, ליכודניקים הביעו תמיכה בשר הביטחון
"זה הרוב השפוי של אזרחי ואזרחיות ישראל. ולמענו אני נאבק. לכן גם לא ארים ידיים, ולא אירתע מכל איום", סיים שר הביטחון.
אתמול ערך יעלון טקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח עם כמאה פעילי ליכוד בתל אביב בו סיפר על "ההשמצות והשקרים" המופצים נגדו ברשתות החברתיות ואמר כי כדי להיות שר ביטחון לא מספיק להיות בעל עור של פיל אלא, כלשונו, שר ביטחון צריך לחפש באפריקה פיל שעורו מספיק עבה עבורו. מספר חברות וחברי כנסת מהליכוד ובהם ענת ברקו, נאוה בוקר, בני בגין ויואב קיש הביעו ביממה האחרונה תמיכה בשר הביטחון.