ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאיומים הביטחוניים ואמר היום (שני) כי ישראל פועלת על מנת למנוע את התחמשות חיזבאללה. "יש לנו את דאעש מעבר לגדרות כאן, חיזבאללה מעבר לגדרות כאן ושם, יש לנו את חמאס והגי'האד האסלאמי בעזה וג'יהאד עולמי ודאעש בסיני. אנחנו גאים על כך שבכל המזרח התיכון הסוער, הרוגש והקופצני הזה, הצלחנו לשמור על שקט יחסי במדינת ישראל ועל ביטחון יחסי. אנחנו פועלים כשאנחנו צריכים לפעול, כולל כאן, מעבר לגבול, בעשרות התקפות, למנוע מחיזבאללה נשק שובר שוויון", אמר נתניהו שביקר ברמת הגולן בתרגיל חטיבת צנחנים במילואים. נתניהו צפה בחלק מהתרגיל, סייר בשטח ושוחח עם חיילי ומפקדי המילואים המשתתפים בתרגיל.



נתניהו שיבח את מפקדי צה"ל על מימוש תפיסה מבצעית נכונה שלדבריו מקיימת יציבות ביטחונית בגזרה. לדבריו צה"ל ומערכת הביטחון מאפשרים שגרת חיים בצד הישראלי, אל מול מצב כאוטי בסוריה. נתניהו אמר עוד לאנשי המילואים כי "אנחנו פועלים גם בחזיתות אחרות בקרוב וברחוק, אבל אנחנו עושים את זה באופן מושכל. אם נידרש להיכנס לקרב, והאפשרות הזאת עומדת לפנינו ובגלל זה אתם פה, זה משום שלא יכולנו למנוע את הסכנות למדינת ישראל בדרך אחרת וכדי לתת לכם את מקסימום הכלים כדי להכריע ולנצח למען מדינת ישראל".



נתניהו וחיילי המילואים ברמת הגולן. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו וחיילי המילואים ברמת הגולן. צילום: קובי גדעון, לע"מ



כזכור, מאות לוחמי חיזבאללה נסוגו בהפתעה מסוריה, כך דיווח בחודש שעבר אתר ג'נוביה הלבנוני. על פי המידע, מאות מלוחמי מלציית חיזבאללה שנלחמו לצד משטרתו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד, החלו לשוב אל בתיהם בדאחייה שבדרום ביירות, במה שנראה כהפתעה גמורה. על פי הדיווח, אנשי הארגון נסוגו בצורה אינטנסיבית ובלי הודעה מוקדמת.