בית המשפט השלום ברמאללה האריך היום (שני) ב-15 ימים את מעצרם של שלושת הפלסטינים שהיו בדרכם לבצע פיגוע באזור בנימין. אנשי הביטחון הפלסטיני הגיעו בשבת לחשודים לאחר שמשטרת עארורה הפלסטינית, ליד רמאללה, קיבלה דיווח על אודות שלושה צעירים המסיירים על אחת הגבעות באזור, בחשד תחילה שמדובר במתנחלים.



כוחות של משטרה פלסטינית הגיעו למקום ומצאו את שלושת הצעירים, שעל היעדרותם הוכרז עשרה ימים קודם לכן. השלושה הם באסל אל-אערג', בן 33 מהכפר אל-וולג'י הסמוך לבית לחם, מוחמד חארב, בן 23 מג'נין, והיית'ם סיאג', בן 19 מחברון.



בא כוחם של השלושה, עו"ד אנאס ברגותי מאגודת "המצפון" לזכויות אדם, טען בבית המשפט כי השלושה היו עצורים במשרדי מנגנוני הביטחון הכללי, ועונו קשות. "השלושה הוכו ונקשרו בתנוחות 'שבאח' – כאשר ידיהם מורמות למעלה כשהן מאחורי הגב".



מקורות פלסטינים מסרו, כי עם מעצרם של השלושה נמצאו ברשותם תיקי גב גדולים, ובהם רובים מסוג M-16, אקדחים ורימוני יד. יש לציין, כי דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, עדנאן דמירי, מתח ביקורת נוקבת על התקשורת הפלסטינית, "שאימצה את הדיווחים בתקשורת הישראלית, בלי להיות מדויקים ואובייקטיבים". לדבריו, הפרסום המוטעה גרם לבלבול ברחוב הפלסטיני.



בשיחה לרדיו "מאווטני" הוסיף הבכיר הפלסטיני, כי "הביקורת הבלתי אובייקטיבית למנגנוני הביטחון הפלסטינים, שהובלו על ידי חמאס ואחרים – דומה לביקורת של התקשורת במדיית הכיבוש".