לקראת חופשת חג הפסח, פרסם היום (שלישי) המטה ללוחמה בטרור את אזהרות המסע העדכניות, ובראשן טורקיה. גורם בכיר במטה ללוחמה בטרור אמר כי "מי שהזמין חופשה בטורקיה או כל דבר אחר - ממליץ לו לבטל את החופשות בטורקיה ולעבור ליעד אחר". לגבי טיסות המשך דרך טורקיה אמר הבכיר כי "כל עוד נשארים בשטח האווירי - אזהרת המסע לא חלה על שדה התעופה".

טורקיה

"ההתרעה לפיגוע נגד תיירים עדיין קיימת בטורקיה", אמר הבכיר במטה ללוחמה בטרור והוסיף כי יש התרעות ממוקדות ודאעש מתכוון לבצע פיגועים בערים מרכזיות וגם באתרי נופש. 

עקבה, ירדן

לגבי עקבה, שהפכה ליעד פופולרי לישראלים בפסח אמר הגורם הבכיר כי לירדן יש אזהרה ברמה נמוכה, ברמה ארבע והיא קיימת יותר משנה. "אנחנו ממליצים לישראלים שלא חיוני - לא להגיע למקומות האלה", הוסיף הגורם. 

תאילנד

לגבי תאילנד אין אזהרת מסע - אלא רק לדרום תאילנד בגבול מלזיה ולרוב ישראלים לא מגיעים לשם.

אירופה

לגבי אירופה ובייחוד מערב אירופה - אין אזהרת מסע ספציפית, אך במטה ללוחמה בטרור מבקשים מישראלים לגלות ערנות.

במטה הוסיפו כי היעדים האופציונליים "הם מוקדי תיירות, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית. מומלץ לציבור, ובעיקר לקבוצות מטיילים, לאמץ את כללי ההתנהגות בחו"ל המופיעים באתר האינטרנט של המטה ללוחמה בטרור, לרבות הימנעות מהתבלטות (לבוש, שפה, סימנים מזהים) במקומות אלו".
 
בסך הכול, מפרטים במטה ללוחמה בטרור 34 אזהרות מסע למדינות שונות ועוד 10 אזהרות מסע לחבלי ארץ. כל האזהרות אינן חדשות, למעט אזהרת המסע לטורקיה שהוחמרה לאחרונה בעקבות חשש מפיגוע קרוב. בהודעה נאמר כי רצף החגים - פסח, יום העצמאות, ל"ג בעומר וחג השבועות, "עלול להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו".
הגורם הבכיר במטה הוסיף: "שוחחנו עם איגוד סוכני הנסיעות כדי לוודא שנענים להוראות המטה ללוחמה בטרור ומנסים לוודא שאזרחים לא יחויבו ושיהיה גילוי נאות על אזהרות מסע". 
 
במטה ללוחמה בטרור כתבו כי על רקע ההסלמה מצד ארגוני הג'יהאד העולמי ובראשם דאעש, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במתקפות הטרור באיסטנבול ובבריסל בחודש שעבר, ולצד ההצהרות הפומביות של דאעש להמשיך ולפגע במדינות המשתתפות נגדו בלחימה בעיראק ובסוריה, "נבקש לחדד את תשומת לב הציבור בדבר הצורך בגילוי ערנות מוגברת במהלך השהייה בחו"ל, בדגש על תקופת החגים הקרובה, על אף היעדר מידע קונקרטי בדבר כוונות פיגוע נגד יעדים או אזרחים ישראלים".

אפריקה

גם באפריקה גובר האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים. במטה ללוחמה בטרור כתבו כי הסיבות הן בין היתר פעילות ארגון "אל שבאב הסומלי" בקניה ובשאר מדינות קרן אפריקה; פעילות ארגון "בוקו חראם", בניגריה, קמרון, צ'אד וניז'ר; פיגועים מצד מצד דאעש וגורמי אל-קאעידה, בדגש על מצרים, מדינות המגרב בצפון אפריקה ומדינות במערב היבשת; וכן פעילות ארגוני הג'יהאד העולמי בתוניסיה.

מדינות הגובלות במדינות אויב

איום נוסף מגיע מצד איראן וחיזבאללה. לפי המטה ללוחמה בטרור "קמפיין הטרור העולמי שלהם ממשיך להוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם, בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודים כרבנים, ראשי קהילות ובתי חב"ד". הם הדגישו בנוסף כי על פי החוק חל איסור נסיעה למדינות אויב - סוריה, עיראק (לרבות כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית. אזהרה נוספת היא מהגעה למדינות הגובלות עם מדינות האויב ולאזורי לחימה, לאור חשש מאיום החטיפה.