שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הודיע היום (שלישי) כי החליט למנות את אלוף במילואים אודי אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון במקומו של אלוף במילואים דן הראל. מינויו של אדם בן ה-58, מותנה באישור ועדת המינויים, ולאחריה יובא לאישור ממשלת ישראל.
 
האלוף אדם שירת במשך 30 שנה בצה"ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים, בהם מפקד חטיבת שריון סדירה, מפקד אוגדת שריון סדירה, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) ומפקד פיקוד הצפון. האחרון הוביל לסיום הקריירה הצבאית שלו לאחר שהוצנח עליו סגן הרמטכ"ל במהלך מלחמת לבנון השנייה ושלושה חודשים לאחר סיומה הוא פרש מצה"ל.

לאחר שחרורו היה אדם במשך חמש שנים מנכ"ל הקריה למחקר גרעיני ויושב ראש מועצת המנהלים של החברה הממשלתית רותם תעשיות. מחודש יולי 2013 מכהן האלוף במילואים אדם כיושב ראש תעש. הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מטעם אוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודים אסטרטגיים מבית הספר הגבוה למלחמה בפריז.

שר הביטחון יעלון אמר על הבחירה באדם: "בפני משרד הביטחון ניצבים אתגרים משמעותיים ביותר במגוון תחומים, בהם בניין הכוח, מימוש התוכנית הרב שנתית 'גדעון', הסכם הסיוע עם ארצות הברית, פעילות התעשיות הביטחוניות והייצוא הביטחוני, המשכם של פיתוחים טכנולוגיים בעלי משמעות רבה ועוד. בשבועות האחרונים בחנתי מספר מועמדים ראויים לתפקיד, והגעתי למסקנה כי אודי אדם הוא האיש הנכון בעת הזו להוביל בהצלחה את ההתמודדות עם האתגרים הללו. אני מכיר את אודי שנים ארוכות כלוחם וכמפקד בצה"ל, ולאחר מכן בתפקידיו בקריה למחקר גרעיני ובתעש, ואין לי ספק שיש בו האיכות, היכולת והבשלות האישית לבצע את התפקיד באופן מיטבי. ניסיונו הצבאי והאזרחי הרב של אודי יסייע לו לנווט את משרד הביטחון במציאות המורכבת". 

משה יעלון. צילום: עמית שבי, פלאש 90