שירות הביטחון הכללי הזהיר את חוסין אבו-גוש בן ה-17, המחבל שדקר למוות את שלומית קריגמן ז"ל מהיישוב בית חורון בחודש ינואר האחרון, כך עולה היום (שלישי) מפסיקת בג"ץ שדוחה את עתירת בני משפחתו של המחבל נגד הריסת ביתם. אחת הסיבות לדחיית השופטים את טענות העותרים 


היא אותה אזהרה מוקדמת שהופנתה אל המחבל ובני משפחתו.



השופטים ציינו כי באוגוסט 2015 זומן המחבל יחד עם אביו ובפגישה הוסבר לשניים כי הם זומנו לתחקור נוכח התנהגותו של אבו גוש. בתום התחקור הם שוחררו וכחודשיים לאחר מכן, באוקטובר 2015, התקשר השב"כ לאביו של המפגע והובהר לו כי "בנו ממשיך בדרכו הרעה ובפעם הבאה לא ישוחחו עמו בטלפון אלא יבואו אליו לפגישה בביתו".



פחות משלושה חודשים לאחר מכן, ב-25 בינואר, חדר אבו גוש יחד עם איברהים עלאן לבית חורון, שם הוא דקר למוות את קריגמן ז"ל. השניים המשיכו ליישוב ודקרו עוברת אורח נוספת. בהמשך נורו השניים ע"י מאבטחים. השניים אף ניסו להיכנס למיני מרקט ביישוב ונהדפו ע"י בעל המקום בעגלת קניות, כפי שהונצח במצלמות האבטחה במקום.



היום קבעו השופטים יצחק עמית צבי זילברטל וענת ברון כי "קטינותו של המפגע אינה יכולה לעמוד לעותרים". הם הוסיפו כי "השב"כ נקט בדרך של אזהרה מוקדמת, המופנית אל המפגע ובני משפחתו, תוך שהוא מתריע בפניהם כי הם 'על הכוונת' וכי יישמרו ממעשים קיצוניים. ההתראה לא הועילה, אביו של המפגע לא פיקח על בנו, כך שאיו לעותרים אלא להלין על עצמם". השופטים דחו גם את טענת העותרים כי הקרקע עליה נבנה הבניין, במחנה הפליטים קלנדיה בו מתגוררים הוריו של אבו גוש וששת אחיו, שייך לאונר"א, וקבעו כי הבית ייאטם וייהרס. 



זירת הפיגוע בבית חורון. צילום ארכיון: דוברות המשטרה