שר הביטחון משה (בוגי) יעלון החליט היום (שלישי) למנות את האלוף במילואים אודי אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, במקומו של האלוף דן הראל. מינויו של אדם, בן ה-58, מותנה באישור ועדת המינויים, ולאחריה יובא לאישור הממשלה. אולם מינויו של אדם לא עבר בשקט בקרב חלק מהמשפחות השכולות של הרוגי מלחמת לבנון השנייה. "אני חושב שכל מי שהיה בתפקיד פיקודי במלחמה ההיא, אינו ראוי להמשיך בתפקידים בכירים בעשייה הביטחונית", הצהיר אתמול אליפז בלואה, אביו של נדב ז"ל, לוחם סיירת אגוז שנפל בקרב במארון אראס ב-20 ביולי 2006.



בלואה האב טוען כי נכון יהיה לזכור לאודי אדם גם את האחריות שנטל על עצמו לטעויות שהיו במלחמה הזו: "מצער אותי שהוא חוזר למערכת הביטחונית. הבן אדם עשה המון למען ביטחון מדינת ישראל, אבל הכי עצוב זה שאנשים שוכחים את האחריות ובעיקר עצוב שהמנהיגים שוכחים והם אלה שממנים מי שפישלו. מעבר לכישלון בבחירה של האנשים, יש פה לימוד של הערכיות. האם אנחנו מחנכים על ערכים של לקיחת אחריות, או שאנשים שאומרים 'אפשר להמשיך הלאה'. הדבר הזה מכעיס ומרגיז".



האלוף אדם שירת במשך 30 שנה בצה"ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים, בהם מפקד חטיבת שריון סדירה, מפקד אוגדת שריון סדירה, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) ומפקד פיקוד הצפון. תפקיד זה היה האחרון בקריירה הצבאית שלו, בעקבות חילוקי דעות מהותיים עם הרמטכ"ל דאז דן חלוץ על ניהול המלחמה בגזרה הצפונית הבוערת במלחמת לבנון השנייה. שלושה חודשים לאחר המלחמה פרש אדם מצה"ל ושימש במשך חמש שנים מנכ"ל הקריה למחקר גרעיני ויו"ר מועצת המנהלים של החברה הממשלתית רותם תעשיות.



מיולי 2013 מכהן האלוף במילואים אדם כיו"ר תעש. הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מטעם אוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני בלימודים אסטרטגיים מבית הספר הגבוה למלחמה בפריז. שר הביטחון יעלון אמר על הבחירה באדם: "בפני משרד הביטחון ניצבים אתגרים משמעותיים ביותר במגוון תחומים, בהם בניין הכוח, מימוש התוכנית הרב שנתית 'גדעון', הסכם הסיוע עם ארצות הברית, פעילות התעשיות הביטחוניות והייצוא הביטחוני, המשכם של פיתוחים טכנולוגיים בעלי משמעות רבה ועוד. בשבועות האחרונים בחנתי מספר מועמדים ראויים לתפקיד, והגעתי למסקנה כי אודי אדם הוא האיש הנכון בעת הזו להוביל בהצלחה את ההתמודדות עם האתגרים הללו".