גורם בכיר בצה"ל אמר היום (רביעי) בתדרוך לכתבים צבאיים כי בגל הטרור הנוכחי היו ניסיונות להוציא חטיפות באיו"ש בדומה לחטיפת שלוש הנערים שהובילו למבצע שובו אחים וצוק איתן לפני שנתיים: "אנחנו זיהינו למעלה מ-10 אירועים של התארגנות לחטיפה", אומר הגורם הבכיר. "אלו המספרים מחודש אוקטובר. המספרים הם מספרים גדולים וכל פיגוע כזה פוטנציאל הנזק שלו יותר גדול, מתארגנים ומכוונים גבוה עם נשק יותר איכותי כולל פיגועי חטיפה, ובמקרים האלה הם נוחלים כישלון חרוץ, חוץ מהמקרה שבו נרצחו הזוג הנקין ז"ל", אמר הגורם. 

עוד מוסיף הגורם כי "החגים מייצרים מטרות שגדלות בחגים ויש יותר הזדמנויות לעשות פיגועים. צריך לדאוג איך המטרות האלה לא הופכות ליעדים לפיגוע. מזג האוויר יותר טוב, יש יותר טיולים, יותר אנשים בחוץ. סדר הכוחות יתוגבר, במצטבר זה יכול להגיע לסדר גודל של שני גדודים. אנחנו נערכים להסלמה משמעותית בתקופת החגים. אנחנו מייצרים רגיעה ממושכת אבל אנחנו נערכים להסלמה שתפרוץ והעיתוי הוא תקופת החגים".

"עדיין רואים התרעות של פיגועים"

 

לדבריו, מדובר בתשתיות של ארגון החמאס באזור יהודה ושומרון. הגורם מגלה כי גם הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין - תוכנן כפיגוע חטיפה: "אנחנו נכנסים לתקופה של חגים שהיא תקופה מאתגרת שמייצרת חוסר יציבות כי אנחנו עדיין רואים התרעות של פיגועים בכוונה ובהשראה", אמר הגורם.

"האווירה לא נגמרת ביום אחד ולכן המצב מבחינתי הוא לא יציב. אנחנו רואים ניסיונות שבחלק מהמקומות אנחנו מצליחים לסכל אותם. בחלק מהמקומות אנחנו רואים את המנגנונים יותר מסייעים, יותר יעילים".
 
על האופק בו רואים את סופו של גל הטרור, אמר הגורם הבכיר: "יש שני מבחנים מרכזיים. הראשון הוא תקופת החגים, פסח ויום העצמאות, ואחר כך הרמדאן שיוצא השנה בתחילת יולי. כשאני מסתכל קדימה על התקופה הזו אלה המקומות שאני יכול להרגיש בהם עלייה נוספת. אנחנו ממשיכים את המאמץ, אין פחות חיילים ביישוב היהודי ובצומת הגוש, אין פחות משימות התקפיות".