כמעט שנתיים לאחר מבצע צוק איתן ובפיקוד הדרום הגישו לצמרת צה"ל את התכנית האופרטיבית ללחימה עם החמאס בעימות הבא. גורם בכיר בפיקוד הדרום אמר היום (חמישי) כי התכנית אושרה במלואה. בצה"ל מעריכים כי העימות הבא עם חמאס עדיין רחוק בזכות ההרתעה מהמבצע האחרון, אך לצד זה הגבול הדרומי מתרגל ומתאמן ליום פקודה כולל למתקפת פתע של חמאס.



"המג"דים שלנו עברו אימונים בהכרעות גדודי של החמאס", מסביר גורם בכיר בפיקוד הדרום. "בצוק איתן זה לא הגיע לרמות כאלה. אבל הפעם כל מג"ד, ומח"ט, שיקבל גזרה, יקבל ספר עם החומר המלא על כל האיומים שיש בגזרה שלו, כולל הכוחות הנמצאים בה.



לחמאס היום כוח של 20,000 אלף לוחמים. רבע מתוכם נחשבים לעילית של הארגון ובהם הנוחבא והקומנדו הימי. "לחמאס כיום סדר כוח של 25 גדודים ואנחנו יודעים לנתח כל גדוד וגדוד", אומר הגורם הבכיר בפיקוד הדרום. "בעימות הבא אנחנו נפעל להרוג כמה שיותר לוחמים ולהוריד כמה שיותר תשתיות. לכל מג"ד יש משימה שבראשה מטרה ובדרך הוא צריך להרוס הכל. אין לי ספק כי ההכרעה תושג בהתקפה וכדאי שאנחנו ניזום ולא ניגרר ונהייה צעד אחד אחרי האויב. המהלכים יהיו בעוצמה רבה וכל מקום שנמצא תשתית של טילים נהרוס כך שיצטרכו לשקם שנים רבות".



נערכים לפינוי יישובים


גם אוגדת עזה נערכת להגנה על העורף. כפי שפורסם לראשונה במעריב סופהשבוע, צה"ל הקים תכנית לפינוי ישובים בשיתוף עם הרשויות המקומיות ועם רח"ל במשרד הביטחון. "באוגדה הכנו מספר גדודים שיגנו על העורף" אומר הגורם הבכיר בפיקוד הדרום.



לדבריו, "כל המרחב יהיה מבצע ויישובים יפונו על פי הערכת מצב וארבע מדרגות פינוי: 1. על פי הערכות מצב; 2. יישובים צמודי גדר, נחל עוז, נתיב העשרה וכרם שלום; 3. יישובים שיש מודיעין על איום; 4. יישובים שלמים מהגבול עד ארבעה ק"מ על פי הערכות מצב"; הגורם הבכיר מספר כי הנושא תורגל כולל מצב של פינוי ישובים תחת ירי תלול מסלול של רקטות ופצמ"רים.