הוא לא נותן לסדר היום הצבאי לשנות את סדר היום החברתי שלו. הוא מציב לעצמו יעדים ברורים וחותר לסלק מהעולם עוולות. אלו רק חלק מהסיבות שבעטיין רב סמל בכיר אבי אברג’יל נבחר השנה למצטיין הרמטכ"ל.



את התואר הוא יקבל היום (שני) בטקס שייערך בבסיס תל נוף, ובו יוענקו אותות הצטיינות ל־625 קצינים ול־25 נגדים. רס"ב אברג'יל, בן 38 מאילת, קצין חימוש באוגדה 80 שפועל למען פיתוח וטיפוח העיר, מוביל פרויקטים רבים בצבא ומחוץ לצבא. הבולטים שבהם הוא שיפוץ בתים של חיילים או של הוריהם בשיתוף עם שירותי הרווחה בעיר, במסגרת פרויקט זה שופצו 15 בתים. בנוסף, הוא הפיק ימי כיף לילדי חיל החימוש.



אברג'יל נשוי לרחלי ואב לשניים - נועם וליאן. הוא משרת במרחב אילת בחיל הטכנולוגיה והאחזקה. בתפקידו הצבאי הוא משמש אחראי בוחנים של האוגדה. “התפקיד הזה אומר שאני יחד עם הצוות שלי, שכולל שישה־שבעה בוחנים, אמונים על כל שגרת האחזקה וחימוש האוגדה, בכל הנוגע למקצועות הרכש, נשק, גדר, אמצעי לחימה, גנרטורים ועוד. אנחנו נותנים מענה גם בחירום וגם בשגרה לכל אורך הגזרה של כל גבול מצרים וירדן. אני כל הזמן שם דגש על פיתוח הדור הצעיר”.



רס"ב אברג'יל. טיולים ושיפוצים. צילום: דובר צה"ל
רס"ב אברג'יל. טיולים ושיפוצים. צילום: דובר צה"ל



הנגד ואנשיו מסייעים לרווחת החיילים ביחידה. “אני דורש מכל איש קבע לבקר בבית של החייל שלו לפחות אחת לשלושה חודשים”, הדגיש.


גולת הכותרת של פעילותו החברתית היא ליווי ילדים יתומים של חיל הטכנולוגיה והאחזקה לטיולי בר מצווה ובת מצווה בגזרת אילת. “בארבע השנים האחרונות כבר קיימנו שבעה טיולי בר מצווה כאלה”, הוא מתגאה. “זה בדיוק הדבר שמעניק את שובר השוויון לאיכות החיים של כולנו”.



רגע לפני קבלת מצטיין הרמטכ”ל, מודה אברג’יל שהוא חש סיפוק. “יש מישהו בשדרה למעלה שמסתכל עליך, מעריך אותך, נותן לך את הכוח לקדם אחרים כדי שבשנה הבאה אנשים אחרים שלי יתקדמו לאותו מקום. לפני חמש שנים נבחרתי למצטיין אלוף. הפעם אני אצל הרמטכ”ל, זה לא מובן מאליו מבחינתי”.



הוא מייחס חלק מהזכייה בפרס לרעייתו. ”בלעדיה זה לא היה קורה. היא חלק ממני. בסופי שבוע אני משתדל לגשר על הפער”.