"החייל צריך לקבל מדליה, צריכים על פי חוק להרוג רוצחי חיילים טרוריסטים", כך אמר הבוקר (שני), המוזיקאי קובי שמעוני (סאבלימינל) בראיון לגלצ, על פרשת החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון ומואשם בהריגה. את הדברים אמר סאבלימינל לקראת השתתפותו באירוע הזדהות שתערוך מחר משפחתו של החייל בכיכר רבין. אמנים נוספים שישתתפו באירוע הם: אייל גולן, דוד ד’אור ואחרים.

לטענת סאבלימינל יש לשחרר את החייל לאלתר ולדבריו אין לו ביקורת כלפי רשויות החוק במדינה. "כולם עושים עבודה טובה, אבל מחבלים פשוט צריך להרוג. לקחו את הדם שלנו ועשו ממנו הפקר. אנחנו פה במן ביקורת מתייפייפת", אמר סאבלימינל שהוסיף: "מסכן המחבל שייתפס אצלי בידיים". 

הפתרון לטענתו של סאבלימינל טמון בחקיקה. "צריך לקבל החלטה, שיעשו חוק וילכו לבחירות על הדבר הזה. החוק יגיד שברגע שמחבל קופץ מולך, שולף סכין, מותר לך לירות בו. אם הוא דוקר את חבר שלך מותר לך לירות בו", הסביר סאבלימינל. לטענתו האלטרנטיבה של מאסר מחבלים היא מסוכנת: "המחבל הולך לכלא, חוטפים חייל כדי לשחרר אותו והוא חוזר לעיר שלו כמו מלך".

על רקע גל הטרור, תקיפות חיילים ואזרחים, הבהיר סאבלימינל כי על החוק להתיר מוות של מחבלים. "ברגע שמחבל תוקף חייל עם סכין, הוא צריך למות. הטרור לא נפסק, צריך לשאול את עצמנו למה. ילדות תמימות, יורדת מאוטובוס ומקבלת דקירה בצוואר מאחורה, צריך לשים לזה סוף. צריך לדבר בשפה מקומית ולא בדמוקרטיה של אמריקה ושל אירופה. צריך להיות לנו מנהיג שיגיד 'ברגע שקופץ טרוריסט להרוג חייל הוא ימות'. בצרפת תוך דקות קופצים ארבעה הליקופטרים באוויר. עשינו מהחיילים שלנו סמרטוטים".

"צריך כדור במוח"


לדברי סאבלימינל הסכנה בהגשת כתב אישום נגד החייל היא כי צעירים יחששו להתגייס. "צריך לתת כוח לחיילים ולא להגיע למצב שמחבל שוכב לא אזוק, צריך כדור במוח ולא שום דבר אחר".

החייל החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. צילום: אבשלום ששוני
החייל החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. צילום: אבשלום ששוני


המוזיקאי נענה לפנייתו של איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל להשתתפות בעצרת התמיכה. "החייל יכול להיות גם אחי, הוא אוכל את כל החרא בצבא כדי לשרת את המדינה ובסופו של דבר עושים אותו רוצח ואת המחבל כמסכן", הסביר סאבלימינל.

פרט לסאבלימינל, גם הזמר אייל גולן שכאמור עתיד להשתתף בעצרת התמיכה, נתן גיבוי לחייל. הזמר גולן כתב ברשתת החברתיות: "החייל הוא כמו הבן של כל עם ישראל וביום שלישי אני מגיע לתמוך בחייל ומשפחתו". סאבלימינל הוסיף כי "הכוח שלי לעשות את זה במוזיקה שלי, אני עם הכוח שלי אגיע לכיכר בשלישי כדי לגרום למנהיגים שלנו לתמוך בו".

מנגד נשמעו קולות נגד קיום עצרת התמיכה בחייל. הזמרת אחינעם ניני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "קשה לי לתאר במילים את מה שאני מרגישה נוכח העצרת המזעזעת הזו. סוף העולם. הבן של כולנו?? לא שלי!!! לא חינכתי ילדיי לרצוח!".

בתוך כך, חבר הכנסת עפר שלח שהתראיין גם הוא לגלצ אמר: "אין לי דיון עם סאבלימינל או עם זמר אחר". שלח מתח ביקורת על פוליטיקאים שמגלים תמיכה פומבית בחייל היורה ואף מגיעים לדיונים בבית הדין הצבאי. "זה תהליך שמאיים על עצם יכולתו של צה"ל לתפקד. הם מעודדים על התהליך הזה, הם מארגנים הפגנות, כשאביגדור ליברמן הופיע בבית המשפט וגם אורן חזן. החייל עומד בפני משפט על הפרה של פקודות ברורות שבלעדיהן אין צבר מנצח, אנחנו נהיה כנופיה כמו אויבנו. פוליטיקאים מכהנים רוכבים על גל של פופוליזם ומובילים מתקפה שעומדת לפורר את צה"ל".